به گزارش ایرنا محمدحسن کردستانی روز دوشنبه در مجمع عمومی مؤسس شرکت صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی جنوب کرمان افزود: این صندوق با حمایت های دولت تدبیر و امید برای نخستین مرتبه در منطقه جنوب کرمان راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: دولت یازدهم با ایجاد صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی، سیاست واگذاری فعالیت ها را به بخش خصوصی دنبال می کند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اظهار کرد: صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی جنوب کرمان با مشارکت گسترده اهالی این منطقه می تواند یکی از بزرگترین صندوق ‌های کشور شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان نیز گفت: نقش صندوق‌ های حمایت از توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری در تأمین منابعی که به رونق اقتصادی و بهبود معیشت مردم کمک می‌کند بسیار حیاتی است.
سید یعقوب موسوی افزود: مدل‌ های روستایی باید در مناطق روستایی و آسیب ‌پذیر برای کشاورزان و دامداران پیاده شود.
وی یکی از مشکلات بزرگ مردم جنوب کرمان را کمبود نقدینگی برای فعالیت ‌های آنها برشمرد و بیان کرد: نقش این صندوق‌ ها در تأمین منابعی که به رونق اقتصادی و بهبود معیشت مردم کمک می ‌کند، بسیار حیاتی است.
وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا صندوق ‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی با مشارکت مردم و دولت تأسیس شده که آثار مفیدی در رونق اقتصادی این کشورها دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: با استفاده از اعتبار این صندوق ‌ها می‌ توان تولیدات مناطق روستایی را افزایش داد و در بازارهای داخلی و حتی خارجی آنها را عرضه کرد.
وی افزود: توسعه و دستیابی به اهداف صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری با جدیت در دستور کار ما قرار دارد و در این راستا تمام تلاش خود را به کار می‌ گیریم.
مساحت کل منطقه جنوب کرمان سه میلیون و 850 هزار هکتار است که 85 درصد آن را اراضی دولتی تشکیل می دهد.
وسعت جنگل های جنوب کرمان 480 هزار هکتار و وسعت مراتع این منطقه نیز بیش از یک میلیون و 918 هکتار است که از این نظر این منطقه رتبه یازدهم کشور را به خود اختصاص داده است.
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان، هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: نجمه حسنی
7450/6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.