به گزارش ایرنا محمدرضا محمدی ساردو روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: حفظ و ارتقای سلامت روزه داران در ماه مبارک رمضان نیازمند کنترل عوامل محیطی از جمله آب مصرفی، مواد غذایی و بهداشت محیط است که برنامه‌ریزی لازم در راستای کنترل عوامل محیطی در تمام مراکز و اماکن انجام شده است.
وی تصریح کرد: این طرح با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، هیات‌ امنای مساجد و اماکن متبرکه در جنوب استان اجرا می شود.
وی گفت: واحد بهداشت محیط ستاد مرکز بهداشت در هر شهرستان برای رسیدگی به شکایات مردمی در زمینه مواد غذایی، آب و ثبت آن در سامانه 190 صبح و عصر فعال است و شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف می توانند با کارشناسان بهداشتی ما تماس حاصل کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: در این مدت بر استفاده از نمک تصفیه شده ید دار، عدم استفاده از سنگ نمک در تهیه غذا و نیز توجه ویژه به ایمنی مواد غذایی از جمله نوع روغن و مواد اولیه سالم مورد استفاده در تهیه غذا نظارت ویژه ای صورت می گیرد.
وی گفت: پیش بینی می شود در اجرای برنامه سلامت ماه رمضان سال جاری در منطقه با توجه به تجهیزات سخت افزاری و نمونه برداری و کنترل مواد غذایی مانند سنجش روغن مصرفی، رطوبت سنج اهداف مورد نظر بهتر از سال های گذشته محقق شود.
وی تصریح کرد: سال گذشته در راستای اجرای طرح سلامت ماه رمضان 733 مورد بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در منطقه صورت گرفت که طی این بازرسی ها 2 هزار و 300 کیلوگرم مواد غذایی فاسد جمع آوری و معدوم شد.
محمدی ساردو با اشاره به اقدامات کارشناسان بهداشت محیط در منطقه اظهار کرد: در زمینه اجرای طرح سلامت نوروزی با توجه به اقدامات خوبی که توسط کارشناسان بهداشت محیط صورت گرفت در زمینه بازدید از سامانه های آبرسانی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مقام دوم و در زمینه ثبت بازدیدهای ایام نوروز در سامانه بازرسی بهداشت محیط مقام نخست را بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور کسب کرده است.
دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: رسول محمدحسنی
7450/6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.