اسحاق خوشکام روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور مردم و انتخابات در نظام جمهوری اسلامی با این شکل بدیع و تازه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای که در دنیا عرضه می شود، مساله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بسیار مهمی است که جا دارد درباره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آن بیشتر تأمل شود.
وی افزود: در این مدل از انتخابات نقش گفتمان ‌‌‌‌‌مردم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سالاری دینی بسیار مهم است، یعنی حضور یکپارچه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مردم، رقابت جدی، فعالیت و تلاش حقیقی مردمی، در کنار معیارهای اسلامی و معیارهای الهی است.
وی اظهار کرد: اینکه یک نظام اسلامی زیر پرچم توحید و دین می تواند مردم‌سالاری را به شکل آشکار و واضح و با زبان گویا در مقابل چشم مردم جهان قرار دهد، درست عکس تبلیغات استکباریِ دنیای لیبرال دمکراسی است.
این فعال سیاسی اضافه کرد: بنابراین نقش و مشارکت مردم در این انتخابات بسیار محوری می باشد و این مردم با حضور خود در پای صندوق های رای می توانند حماسه سیاسی دیگری را خلق کنند.
خوشکام همچنین به نقش محوری کنشگران سیاسی در ایجاد یک تنفس سیاسی در جامعه اشاره کرد و افزود: تاثیر انتخابات بر شور و نشاط اجتماعی را باید در عملکرد برگزار کنندگان و کنشگران عرصه انتخابات یعنی ، نامزدها ، مردم ، احزاب و جریان های سیاسی و اجتماعی جست و جو کرد.
وی یادآور شد: انتخابات یک اصل برای ایجاد مطالبه گری محسوب می شود که لازم است تا نامزدها، گروهها و جریان های سیاسی در این فصل اخلاق سیاسی و نشاط اجتماعی را مدنظر قرار گیرند.
این فعال سیاسی افزود : انتخابات نوعی جوابگویی به مطالبه گری مردم می باشد و همین امر مهم باعث می شود تا مردم در آن ازفعالیت های سیاسی پر هزینه مانند انقلاب دوری کنند و از طریق صندوق آرا که کم هزینه تر است بتوانند مطالبات خود را درخواست نمایند.
خوشکام با اشاره به این که انتخابات ضامن امنیت اجتماعی و عرصه‌ای حساس برای کمک به توسعه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه محسوب می‌شود، گفت: اقشار مختلف جامعه در این رابطه می ‌توانند تعیین‌ کننده باشند لیکن نقش نسل جوان به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان عزیز در این رابطه بسیار خطیرتر و حساس تر است .
وی عنوان کرد: بنابراین انتخابات رویکردی است که تمامی اقشار جامعه با آن می توانند مطالبه گری کنند و با این حالت یک شور و نشاط سیاسی هم در بین جریان های سیاسی و احزاب ایجاد می شود و با تغییری جدید می تواند نقشی اساسی را در ایجاد امنیت کشور ایفا نماید.
یکهزار و 636 نفر درجیرفت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کرده اند که 54 نفر در شهر جیرفت و بقیه در روستاهای این شهرستان داوطلب شده اند و از این تعداد 9 نفر زن و بقیه مرد می باشند.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بیست و نهم اردیبهشت ماه برگزار می شود.
خبرنگار: روح الله صائب
6003/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.