به گزارش ایرنا محمدحسن کردستانی روز سه شنبه در نشست شورای اداری این اداره کل افزود: صدور این میزان سند مالکیت در راستای ایجاد زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری و تحقق سیاست‌های اجرایی سازمان جنگل‌ها صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در قالب طرح هفت و یک بزرگتر از چهار، 2 میلیون و 164 هزار و 325 هکتار سند مالکیت نیز اخذ شده است بیان کرد: با توجه به تثبیت اسناد مالکیت دولتی دیگر مشکلی برای برخورد با متخلفان و کسانی که به عرصه‌های منابع طبیعی تعرض و تجاوز می‌کنند، وجود ندارد.
وی درباره تعیین تکلیف اراضی اختلافی گفت: طی 2 سال گذشته یکهزار و 538 فقره و در قالب این 2 طرح 714 فقره پرونده تعیین تکلیف شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با بیان اینکه نقشه‌های استعداد یابی 121 هزار و 994 هکتار از اراضی ملی در قالب طرح هفت تهیه شده است افزود: در راستای طرح حفاظت مشارکتی برای 3 میلیون و 235 هزار و 155 هکتار با جوامع محلی تفاهمنامه منعقد شده است.
وی با بیان اینکه حدود 12 هزار و 230 فقره پرونده در بانک اطلاعات جامع زمین ثبت شده است گفت: سوخت فسیلی 350 خانوار جنوب کرمان برای جلوگیری از تخریب، تصرف، بوته‌کنی و قطع اشجار تامین شده است.
کردستانی ادامه داد: برای تعیین مرز اراضی ملی و مستثنیات قانونی مردم کمربند حفاظتی به طول 31.5 کیلومتر ایجاد شده است.
وی افزود: در راستای طرح حامی به منظور حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی بیش از 70 اکیپ شامل نیروهای یگان حفاظت این اداره کل و همیاران طبیعت در سطح شهرستان‌های جنوب کرمان سازماندهی شده‌اند.
وی با قدردانی از تلاش‌ و حمایت‌های دستگاه قضایی، انتظامی و اداره‌های ثبت اسناد و املاک جنوب کرمان گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان در 2 سال متوالی در راستای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی حائز رتبه‌های برتر کشوری شده است.
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: رسول محمدحسنی
7450/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.