به گزارش ایرنا مهدی حسینی نژاد روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه 24 میلیون تن کنسانتره، 15 میلیون تن گندله و 3.6 میلیون تن آهن اسنجی هم اکنون در استان کرمان تولید می شود افزود: افزایش صادرات یکی از اهداف و پروژه های اقتصاد مقاومتی وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که در استان کرمان محقق شده است.
وی با اشاره به صادرات محصول دانش بنیان گرانول مستربچ در سال گذشته در سیرجان خاطرنشان کرد: کارخانه تولید این محصول با بیش از 30 میلیارد تومان اعتبار راه اندازی شده و تاکنون بیش از 260 میلیون دلار صادرات داشته است.
وی ادامه داد: همچنین این محصول متوسط قیمت کالاهای صادراتی کرمان را از سه هزار و 200 دلار به حدود چهار هزار دلار افزایش داد.
وی ادامه داد: برنامه پیش بینی شده استان کرمان صادرات یک میلیارد و 169 میلیون دلاری بود که با این جهش، تراز تجاری این استان برای سومین سال پیاپی مثبت شد.
وی با اشاره به ثبت محدوده های فراوان معدنی در استان کرمان تصریح کرد: محدوده هایی که به دلیل ناتوانی برخی شرکت ها مجوزشان باطل شده به شرکت های توانمند برای انجام اکتشاف مطلوب واگذار شده است.
حسینی نژاد اظهار کرد: کاداستر معدنی استان کرمان تهیه شده و کار اکتشافی و روند اجرایی معادن از طریق این کاداستر به صورت شفاف قابل مشاهده است و کاداستر ذکر شده بر اساس قانون محدوده ها را تعیین تکلیف می کند.
وی بیان کرد: تولید خودرو در استان کرمان طی سال گذشته بیش از 90 هزار دستگاه بود لذا به گونه ای برنامه ریزی شده که در افق 1404 به تولید 500 هزار دستگاه برسیم.
وی با اشاره به وضعیت فرش کرمان خاطرنشان کرد: خوشه فرش با کمک اداره فرش اقدامات زیادی در زمینه طراحی، تولید و فروش فرش انجام داده است و در حال حاضر 250 هزار مترمربع تولید فرش را در استان داریم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به حمایت دولت یازدهم از واحدهای تولیدی در این استان خاطرنشان کرد: 396 واحد صنعتی در کرمان از طریق کارگروه رونق تولید با مبلغ 796 میلیارد تومان به بانک عامل معرفی و حدود 220 میلیارد تومان تسهیلات به این واحدها پرداخت شده است.
حسینی نژاد با تاکید بر لزوم افزایش هر چه بیشتر ارتباط صنعت و دانشگاه خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید، نگاه ما این است که ارتباط بین صنعت و دانشگاه را افزایش دهیم و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
با اقداماتی که در دولت یازدهم در بحث شفاف سازی پهنه های معدنی انجام شده، امروز با ایجاد کاداستر معدنی از هر نقطه دنیا می توان فهمید کدام محدوده معدنی در استان کرمان شناسایی شده یا اینکه کدام پروانه آماده واگذاری است.
سالانه حدود 63 میلیون تن مواد معدنی در استان کرمان استخراج می شود که 21 درصد استخراج کل کشور را در بر می گیرد.
50 هزار بافنده قالی در استان کرمان فعالیت می کنند.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشاردهنده: نجمه حسنی
7429/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.