به گزارش ایرنا محمدرضا محمدی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه معاون غذا و داروی این دانشگاه افزود: بیمارستان سیدالشهدا (ع) شهرستان رودبارجنوب یکی از این طرح های مهم بود که با همت دولت تدبیر و امید راه اندازی و به عنوان نگین خدمت رسانی دولت در ذهن مردم این منطقه ماندگار شد.
وی گفت: دولت در طرح تحول نظام سلامت خدمات خوبی را برای رفع محرومیت در منطقه جنوب کرمان ارایه کرد.
وی ادامه داد: افزایش سلامت و ارتقای خدمات حوزه سلامت یکی از اولویت های مهم دولت تدبیر و امید است که در این راستا اجرای طرح تحول نظام سلامت موجب افزایش رضایتمندی مردم و آرامش آنان هنگام مراجعه به مراکز بیمارستانی و درمانی شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به برنامه ارتقای کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستانی در طرح تحول نظام سلامت بیان کرد: این برنامه با هدف یکپارچگی کمی و کیفی خدمات هتلینگ و استانداردسازی آنها بر اساس نیازها و انتظارات گیرندگان خدمت و افزایش رضایتمندی بیماران و همراهان اجرایی شده است.
وی از راه اندازی دستگاه ام. آر. آی بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت به زودی خبر داد و گفت: پیشرفته ترین نوع دستگاه ام. آر. آی در این بیمارستان نصب شده و این دستگاه ساخت شرکت فیلپس با کیفیت عکسبرداری 1.5 برابر است که این کیفیت سه برابر ظرفیت و کیفیت دستگاه های موجود در بازار است.
محمدی اظهار کرد: برای خرید این دستگاه 70 میلیارد ریال هزینه شد و همچنین برای خرید ساختمان تصویربرداری و تاسیسات ساختمان نیز به ترتیب 20 تا 10 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی افزود: سال ها مردم این منطقه به دلیل نبود دستگاه ام آر آی به مرکز استان مراجعه می کردند ولی با تدبیر دولت این مساله پیگیری و به سرانجام رسید.
وی گفت: 31 واحد دندانپزشکی در قالب طرح تحول سلامت جنوب کرمان به ساکنان این منطقه خدمات دندانپزشکی ارائه می کنند.
معاون سابق غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هم گفت: طی سه ساله گذشته 100 هزار اقلام غیربهداشتی شامل مواد آرایشی و بهداشتی و داروی تاریخ مصرف گذشته در جنوب کرمان کشف و معدوم سازی شد.
محمد امیرپور با اشاره به هم مرز بودن جنوب کرمان با استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به این هم مرزی قاچاق مواد آرایشی و بهداشتی از مبادی غیر رسمی زیاد است که این وضعیت سبب بروز مشکلاتی در سیستم نظارتی معاونت غذا و دارو شده است.
وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در زمینه مقابله با این کالاهای غیرمجاز، در گام اول با فرهنگسازی در زمینه افزایش آگاهی مردم نسبت به کالاهای غیربهداشتی با چاپ بنر و بروشور و در مرحله بعد با برخورد قاطع با فروشندگان این کالاها اقدام می کند.
وی اظهار کرد: تمامی اقلام آرایشی و بهداشتی که از مبادی رسمی وارد کشور می شود با الصاق برچسب مشخص و در صورت استعلام کد الصاق شده اصالت کالای مورد نظر مشخص خواهد شد.
معاون جدید غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هم گفت: طرح تحول نظام سلامت، افتخار دولت تدبیر و امید است که با هدف کاهش هزینه های درمان، عدالت در دسترسی به خدمات و ارتقای کیفیت خدمات درمانی به مردم اجرا شد و رضایتمندی مردم را در این زمینه به همراه داشت.
علی سالاری مقدم افزود: دولت تدبیر و امید، فضای همدلی را بر جامعه حاکم کرده که این فضا ظرفیت خوبی برای پیشرفت آماده کرده است و از این فرصت باید حداکثر بهره را برد.
در این آیین از خدمات محمد امیرپور قدردانی و علی سالاری مقدم به عنوان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت معرفی شد.
دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، فاریاب، رودبارجنوب، عنبرآباد، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: رسول محمدحسنی
7450/6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.