فرماندار بجستان به خبرنگار ایرنا گفت: برای بهره برداری از این طرحها که شامل آزمایشگاه مرکز خدمات جامع سلامت شهید آقایی و بخش مراقبت‌ های ویژه بیمارستان آیت الله مدنی بجستان است، در مجموع هشت میلیارد و 100 میلیون ریال هزینه شده است.
حسین ابراهیمی کردیانی افزود: آزمایشگاه مرکز خدمات جامع سلامت شهید آقایی با هزینه یک میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار دولتی و 300 میلیون ریال مشارکت خیران خانواده مرحومه مرضیه میرکیان تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
وی اظهار کرد: برای تکمیل بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان آیت الله مدنی بجستان نیز که از سال 1391 با زیربنای 220 متر مربع آغاز شده در مجموع 6 میلیارد ریال هزینه شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد پیش از این گفته بود: در اجرای طرح تحول نظام سلامت 10 هزار و 378 متر مربع فضای بهداشتی در شهرستانهای گناباد و بجستان از سال 1393 تاکنون نوسازی شده است.
دکتر علی عالمی افزود: همچنین هشت هزار و 600 مترمربع از فضاهای مراکز و پایگاههای بهداشتی شهرستان های گناباد و بجستان در حال نوسازی و یکهزار و 860 متر مربع نیاز به نوسازی دارد که در آینده نزدیک به مجموع فضاهای در دست اجرا افزوده می شود.
وی اظهار کرد: یکهزار و 394 مترمربع فضاهای خانه های بهداشت گناباد و بجستان نیز در این مدت نوسازی شده و 240 متر مربع در حال نوسازی هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد نیز با بیان اینکه 30 طرح عمرانی در بخش های مختلف بهداشتی و درمانی با اعتبار یکصد میلیارد ریال در شهرستانهای گناباد و بجستان در حال اجراست، گفت: 60 درصد هزینه اجرای این طرح ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بقیه توسط خیرین تامین می شود.
دکتر رضا احمدی افزود: اجرای این طرح ها که شامل خانه های بهداشت، مراکز و پایگاههای سلامت، محل زیست پزشکان در مناطق روستایی، مراکز آموزش بهورزی و آزمایشگاه است، از دی ماه سال گذشته آغاز شده که هفت طرح در اردیبهشت ماه و تعدادی هم در هفته دولت سال جاری مورد بهره برداری قرار می گیرند.
یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.
دانشگاه علوم پزشکی گناباد با بیمارستانهای بهلول و آیت الله مدنی، 17 مرکز سلامت جامعه، 46 خانه بهداشت و 15 پایگاه اورژانس به مردم شهرستانهای گناباد و بجستان خدمات می دهد.
120 هزار نفر جمعیت شهرستانهای گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.
2095/ 6053 خبرنگار: علیرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.