به گزارش خبرگزاری تسنیم از جیرفت، یعقوب موسوی امروز در جمع خبرنگاران اظهار‌ داشت: در راستای تحقق سیاست‌های  اقتصاد مقاومتی  و برنامه‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی برای تامین روغن خوراکی در کشور زراعت کلزا توسط وزارت جهاد کشاورزی مورد حمایت قرار گرفت.

وی خاطر‌نشان کرد: در سال زراعی جاری در این منطقه بیش از هزار و 300هکتار  کشت کلزا نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

مدیر‌کل جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیان کرد: همچنین در سال زراعی جاری بیش از 35 درصد از سطح مزارع کلزا با روش آبیاری تیپ کاشت و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه متوسط عملکرد در این مزارع با بهترین مزارع در کشورهای پیشرفته نظیر کانادا، آلمان و اسپانیا رقابت می‌کند، افزود: این مزارع نمونه توسط معاون وزیر در امور زراعت و مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی مورد ارزیابی و تایید نهایی قرار گرفته است.

موسوی تصریح کرد: به دلیل عملیات به‌زراعی، استفاده از ارقام پر محصول و به کارگیری روش‌های نوین آبیاری و تغذیه مناسب و افزایش عملکرد در واحد سطح، کشاورز نمونه کلزای کشور از این منطقه انتخاب و معرفی شده است.

وی اظهار‌داشت: برای برداشت به موقع محصول نیز کمباین مجهز به هد برداشت به تعداد مورد نیاز تامین و به شهرستان‌های تابعه اعزام و اقدامات لازم صورت گرفته است.

مدیر‌کل جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: برداشت محصول کلزا از نیمه دوم فروردین‌ماه جاری از  سطح یک هزار و 600 هکتار از مزارع جنوب کرمان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان زمان برداشت بیش از 4 هزار تن  محصول کلزا از مزارع  جنوب کرمان برداشت شود، تصریح کرد: ارقام کشت شده در منطقه هایولا 50 ، هایولا 61، آکادمیکی، جری و فیلیپس هستند.

موسوی افزود: در سا‌ل جاری بیش از پنج تن و 900 کیلوگرم بذر هیبرید کلزا تامین و بین بهره‌برداران توزیع شده است. 

وی قیمت هر کیلوگرم کلزا در این منطقه را 27 هزار و 830 ریال دانست و عنوان کرد: این محصول به صورت تضمینی توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی خریداری می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622914
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.