معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی روز چهارشنبه در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: مهرماه سال گذشته یکهزار راس بز اسپانیایی مورسیا از طریق پرواز اسپانیا به بندرعباس وارد ایران و از طریق کانتینرهای مخصوص حمل دام به شهرستان قلعه گنج منتقل شد.
حسن رکنی افزود: هم اکنون 954 راس بز مورسیا ماده و 46 راس نر در این مجتمع پرورش داده می شود.
وی بیان کرد: مزیت بزهای مورسیا نسبت به سایر بزها در تولید 2 و نیم لیتر شیر با چربی پنج درصد، چند قلوزایی، اقتصادی بودن و سازگار بودن با اقلیم منطقه قلعه گنج است.
وی گفت: این بزها در مجتمع چاه شاهی شهرستان قلعه گنج در زمینی به مساحت 20 هکتار پرورش داده می شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: بزهای مورسیا موجب افزایش بهره وری دامداران و توسعه دامداری در منطقه و سایر مناطق کشور می شود.
مدیر طرح مجتمع ورزشی شهرستان قلعه گنج هم در حاشیه بازدید 'محمد سعیدی کیا' و هیات همراه از این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح در قالب تفاهم نامه بنیاد مستضعفان و استانداری کرمان در زمینه شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در شهرستان قلعه گنج در حال اجراست.
علی صانعی افزود: این مجتمع با زیربنای 17 هزار و 730 متر و اعتباری بالغ بر 43 میلیارد و 114 میلیون ریال توسط بنیاد علوی در دست ساخت است.
وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این طرح سال گذشته شروع شده است و در سال جاری به پایان خواهد رسید که شامل استخر و زمین ورزشی است و نیازهای مردم این شهرستان را برآورده می کند.
طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی از سال 1393 به پیشنهاد استاندار کرمان و مشارکت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در شهرستان محروم قلعه گنج در دست اجراست.
این طرح که به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور نیز مطرح شده با تکیه بر توانمندی محلی مردم منطقه و بهره گیری از ظرفیت بخش غیردولتی اجرا شده و تشکیل صندوق های خرد روستایی برای تجمیع سرمایه های مردم و اعطای تسهیلات برای ایجاد مشاغل پایدار از ثمرات آن بوده است.
مرکز شهرستان قلعه گنج در 420 کیلومتری جنوب کرمان است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: رسول محمدحسنی
7450/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.