به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، بختیار رازانی به نام گذاری شعار سال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اشاره کرد و اظهارداشت: هدف اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان تلاش مضاعف برای تحقق شعار سال است.

وی افزود: در راستای حمایت و تحقق پیام سال مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در سال جدید با تلاشی مضاعف و در ادامه روند رشد تولید و اشتغال، در صدد هستیم در مسیر توسعه کشور گام‌های بلندتر و موثرتری برداریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان عنوان کرد: استان لرستان دارای 21 شهرک و نواحی صنعتی مصوب دولتی است که یکی از این شهرک‌ها، شهرک صنعتی تخصصی پتروشیمی لرستان است که به صورت خصوصی اداره می‌شود.

وی بیان کرد: ما بقی شهرک‌ها دولتی هستند که از این تعداد 16 شهرک به بهره‌برداری رسیده و آمادگی استقرار واحدهای صنعتی را در خودشان دارند، این 16 شهرک دارای امکانات زیر بنایی اصلی آب، برق هستند که 13 شهرک و نواحی صنعتی نیز دارای گاز است.

رازانی گفت: خوشبختانه منطقه ویژه اقتصادی لرستان نیز که متولی آن شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان است  به عنوان یکی از مناطق مهم کشور آمادگی استقرار واحدهای صنعتی را دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان تصریح کرد: سال گذشته در کل مجموعه استان بالغ بر 383 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ پرداخت شد که از مبلغ فوق در شهرکهای صنعتی بالغ بر 32 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی مستقر در شهرکهای صنعتی پرداخت شد.

وی اظهارداشت: در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در سال گذشته 17 واحد صنعتی راکد که فعالیت نداشتند به چرخه تولید باز گردانده شد و در صدد هستیم در برنامه سال جدید طرح رونق ادامه پیدا کرده و حدود 20 واحد تعطیل را به چرخه تولید بازگردانیم.

رازانی افزود: برای بازگرداندن این 20 واحد راکد اعتباری بالغ به 300 میلیارد ریال یعنی به اعضای هر واحد صنعتی یک میلیارد تومان پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان عنوان کرد: در رابطه با واگذاری زمین نیز از سال 83 تا 92 یعنی در یک بازه زمانی 10 ساله به طور میانگین سالی 9 هکتار یعنی در کل 90 هکتار زمین واگذار شد که خوشبختانه در این سه سال گذشته بالغ بر 160 هکتار زمین به واحدهای صنعتی واگذار شد.

 رودخانه خرم‌آباد ساماندهی می‌شود

در دیدار هوشنگ بازوند استاندار لرستان با آخوندی وزیر راه و شهر سازی موضوع شروع اجرای ساماندهی رودخانه خرم‌آباد، تعیین تکلیف موضوع پادگان 07 ارتش برای انتقال آن به خارج شهر، ساخت ترمینال جدید فرودگاه خرم‌آباد و اجرای طرح مصون سازی فرورگاه از خطر سیلاب  مطرح شد.

آخوندی وزیر راه و شهر سازی در سفر قبلی خود به لرستان، اجرای ساماندهی و زیبا سازی رودخانه خرم‌آباد را توسط معاونت مربوطه وزارت راه و شهر سازی، همکاری لازم در انتقال پادگان 07 و برخی موضوعات دیگر را وعده داده بود که استاندار لرستان پی گیر تحقق این وعده شد.

در این جلسه دستور وزیر برای دبیر خانه شورای عالی معماری و شهرسازی راجع به شروع مطالعه و اجرای ساماندهی رودخانه ظرف چهار هفته آتی و طرح موضوع انتقال پادگان صادر شد و به شرکت فرورگاه‌های کشور نیز برای همکاری در ساخت ترمینال جدید و پرواز حجاج از فرودگاه توسط دکتر آخوندی دستور داده شد.

23 راس گوسفند در تصادف جاده پلدختر - خرم‌آباد تلف شدند

سرهنگ صفر عبدالوند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت 23 راس دام بر اثر برخورد کامیون با گله گوسفندان در جاده پلدختر – خرم آباد تلف شدند.

وی افزود: یک دستگاه کامیون بنز  با گله احشام در جاده پلدختر - خرم‌آباد در پل آزادی حوالی روستای افرینه از توابع شهرستان پلدختر برخورد کرد که در این حادثه 19 راس گوسفند و چهار راس بز از یک دامدار تلف شدند که کامیون توقیف و به پارکینگ دلالت داده شد.

فرمانده انتظامی پلدختر  با بیان اینکه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده  است، عنوان کرد: بر اساس اعلام کارشناس تصادفات عدم توانایی راننده در کنترل خودرو علت به وجود آمدن این حادثه است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621380
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.