به گزارش ایرنا خلیل همایی راد روز شنبه در نشست تعامل و هم اندیشی اصحاب رسانه و ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان کرمان افزود: امور مربوط به حوزه اطلاعات و امنیت انتخابات از یک سال قبل آغاز شده و جامعه اطلاعاتی استان مسئولیت های خود را در زمینه برگزاری یک انتخابات خوب به انجام رسانده است.
وی تصریح کرد: کارگروهی برای رصد فضای مجازی و برخورد با جرائم و تخلفات این حوزه در ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی تشکیل شده است.
وی ادامه داد: انتخابات می تواند به تقویت امنیت ملی ما کمک کند و تلاش رسانه در این زمینه بسیار کارساز خواهد بود و رسانه را یکی از حلقه های زنجیره امنیت می دانیم.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت: در حوزه امنیت موضوع بسیار مهمی که وجود دارد که اصحاب رسانه می توانند به آن کمک کنند، تقویت امنیت روانی است.
وی افزود: رسانه ها بویژه در فضای مجازی و با تاکید بر امنیت روانی می توانند به برگزاری انتخابات کمک کند.
همایی راد بیان کرد: جمهوری اسلامی به عنوان یک جزیره امن در غرب آسیا مطرح است و خوشبختانه با تلاش همه ارکان امنیتی بهترین وضعیت را داریم و هیچ یک از رخدادهای ضد امنیتی را در کشور شاهد نیستیم.
وی گفت: خوشبختانه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در هفتم اسفند 94 شاهد یک انتخاب خوب، امن، با اقتدار و صلابت بودیم و در استان کرمان عملکرد همه دست اندرکاران انتخابات از جمله حوزه رسانه تاثیر زیادی بر نرخ مشارکت مردم و ایجاد بستر آرامش جامعه داشت.
وی اظهار کرد: استانداری به عنوان متولی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا متعهد است تا انتخابات 29 اردیبهشت در امنیت، نظم و سلامت کامل برگزار شود.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت: از ابتکار عمل ریاست دادگستری کل استان برای تشکیل هیاتی در زیر مجموعه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان برای ورود در مناقشات احتمالی در شهرستان ها و بین اشخاص صاحب نفوذ و دستگاه های نظارتی و اجرایی برای جلوگیری از تشویش و تشتت اذهان عمومی قدردانی می کنیم.
وی افزود: تاکید بسیار جدی در ستاد پیشگیری از جرائم انتخابات و شورای تامین برای پیشگیری از مداخله نظامیان در امور سیاسی و انتخابات اندیشیده شده و با دقت و حساسیت توسط ارگان های مسئول پیگیری می شود.
همایی تاکید کرد: هرگونه دامن زدن به اختلافات قومی، نژادی و مذهبی یک اقدام ضدامنیتی محسوب می شود و علاوه بر کیفری بودن در زمینه جزایی دقیقا به مسئله امنیت ارتباط دارد و تقاضا داریم رسانه ها اطلاع رسانی کنند که دامن زدن و طرح موضوع شمال، جنوب، شرق و غرب، مسائل قومی، طایفه ای و مذهبی یک اقدام ضد امنیتی است.
این نشست با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب کرمان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات در محل سالن کنفرانس دادگستری کل استان کرمان برگزار شد.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار: رسول محمدحسنی
7437/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.