به گزارش ایرنا حجت الاسلام رضا کرمی پور در خطبه های نمازجمعه جیرفت افزود: ثبت نام افراد فاقد شرایط در انتخابات ریاست جمهوری به منزله زیر سئوال بردن نظام است لذا افرادی که شرایط ثبت نام ندارند در این زمینه ورود نکنند.
وی گفت: انتخابات مساله روز کشور است لذا شرکت در این عرصه یک وظیفه ملی و دینی می باشد.
وی افزود: حضرت امام خمینی (ع) می فرمایند انتخابات وظیفه ملی و واجب است لذا حضور در انتخابات تکلیف شرعی می باشد.
امام جمعه جیرفت بیان کرد: در هیچ کشوری مانند ایران این میزان مشارکت و آزادی در انتخابات وجود ندارد و این به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی گفت: رئیس جمهوری باید روحیه انقلابی گری، اعتقاد به ارزش های انقلاب، کارآمدی، روحیه جهادی، جوانگرایی، شایسته سالاری، مردمی بودن، خدمتگزاری به مردم و نظام، ساده زیستی و روحیه شجاعت داشته باشد تا در این مسئولیت سنگین سربلند بیرون آید.
حجت الاسلام کرمی پور افزود: رئیس جمهوری باید با روحیه انقلابی گری تلاش کند و اعتقاد به ارزش های انقلاب و جایگاه ولایت داشته باشد لذا اگر کسی مقابل ولایت فقیه موضع گیری کند، انقلابی نخواهد بود.
وی به دیدار اعضای دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: معظم له فرمودند دولت باید صراحت داشته باشد لذا مقابل دشمن نباید ترس داشت چون مردم پشت سر مسئولان خود هستند.
امام جمعه جیرفت همچنین به برگزاری باشکوه آیین اعتکاف در شهرستان جیرفت اشاره کرد و گفت: در این آیین از تمامی قشرهای مردم شرکت کردند که این حضور پرشور باعث افتخار است.
وی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این آیین معنوی افزود: اعتکاف خودسازی و ارتقاء معنویت انسان است لذا کسانیکه در این آیین شرکت کردند از این فرصت برای خلوت با خدای خود بهره بردند.
حجت الاسلام کرمی پور با گرامیداشت 29 فروردین روز ارتش اظهار کرد: ارتش بازوی توانمند انقلاب و ولایت است و حامی ملت و مدافع کشور می باشد.
وی به حمله آمریکا به سوریه نیز اشاره کرد و گفت: بهانه استفاده سلاح شیمیایی در سوریه واهی است چرا که در جنگ صدام علیه ایران با وجود استفاده از سلاح شیمیایی هیچ کس عکس العمل نشان نمی داد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7450/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.