به گزارش ایرنا احمد امینی روش شامگاه چهارشنبه در ستاد مدیریت بحران این شهرستان افزود: باید در مرحله نخست زمینه مشارکت مردم را فراهم کرد و در مرحله بعد هم امنیت انتخابات را تضمین کنیم.
وی اظهار کرد: سلامت انتخابات هم موضوع مهم دیگری است که برای بالا بردن ضریب اعتماد مردم باید بیشتر تلاش شود زمینه اعتماد مردم را فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی باید در رعایت حق الناس حساس باشند و همیشه به گونه ای رفتار کنند که آخرت خود را فدای این دنیای زودگذر نکنند خطاب به مدیران تاکید کرد: مسئولان اجرایی به هیچ عنوان حق دخالت در انتخابات را ندارند و در کنار کار اجرایی، فعالیت آنها نباید رنگ و بوی سیاسی و انتخاباتی داشته باشد.
وی نقش مردم در انتخابات را بسیار با اهمیت و کلیدی بیان کرد و گفت: به طور میانگین انتخابات سالی 2 بار در کشور برگزار می شود و حضور گسترده مردم در این انتخابات نشان از اهمیت این موضوع دارد.
وی بی اعتمادی مردم را بزرگترین آفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و افزود: مردم به مسئولان خود اعتماد دارند و رای خود را بر حسب این اعتماد به صندوق ها می ریزند لذا نباید به گونه ای رفتار کرد که این اعتماد خدشه دار شود.
فرماندار جیرفت خاطرنشان کرد: ملت ایران هوشیار هستند و خودشان توانایی انتخاب نامزد اصلح را دارند و نیازی به تبلیغات مدیران نیست.
وی گفت: مردم ما به اندازه کافی از شعور انتخاباتی برخوردار هستند و مدیران باید صادقانه و با نیت خیر، مثبت اندیشی و اعتماد را سرلوحه کار خود قرار دهند زیرا اختلافات در سایه همین دخالت ها ایجاد می شود.
وی تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخابات را آبروی نظام بیان کردند بنابراین لازم است تا ما هم با هوشیاری و تدابیر لازم از آبروی نظام حفاظت کنیم.
وی بر لزوم دعوت مردم به مشارکت در انتخابات از سوی مسئولان و بخشداران تاکید کرد و ادامه داد: از همه افرادی که توانمندی، تجربه و دغدغه توسعه و پیشرفت کشور و رفاه مردم را دارند، می خواهیم در این راستا پیش قدم شوند، تا انتخاباتی سالم و رقابتی و باشکوه داشته باشیم.
وی همچنین با اشاره به بارندگی های اخیر و سیلاب های کم نظیری که در رودخانه های این شهرستان جاری شد گفت: اعضای ستاد مدیریت بحران جیرفت توانستند با حداقل امکانات این بحران ها را مدیریت کنند.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.