به گزارش خبرگزاری تسنیم از جیرفت، محمدرضا محمدی‌ساردو بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار‌داشت: طرح تحول سلامت دستاوردهای مهمی برای این منطقه داشته است.

وی با اشاره به دستاوردهای مهم این طرح در زمینه دندانپزشکی با تبریک روز دندانپزشک، گفت: در این طرح  در قالب برنامه پزشک خانواده به ازای هر 15 هزار جمعیت بیمه روستایی، یک دندانپزشک جذب شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت تصریح کرد: دندانپزشکان در این طرح به ارائه خدمات سطح دو مانند ترمیم، فیشورسیلانت، پالپوتومی، جرم‌گیری و غیره می‌پردازند.

وی با بیان اینکه 40 دندانپزشک در جنوب کرمان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هستند، بیان کرد: 30 نفر از این تعداد در اجرای طرح تحول سلامت فعالیت دارند.

محمدی‌ساردو گفت: با اجرای طرح تحول سلامت واحدهای دندانپزشکی در مراکز بهداشتی درمان روستایی و شهری به سه واحد فعال شهری و 28 واحد فعال روستایی افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی جیرفت خاطر‌نشان کرد: در راستای تجهیز واحدهای دندانپزشکی و ارائه خدمات دندانپزشکی 14 میلیارد ریال در یک سال گذشته در جنوب کرمان هزینه شده است.

وی اظهار‌داشت: خدمات سطح یک هم که توسط بهورزان، مراقبین سلامت و کارشناسان بهداشتی  ارائه می‌شود، شامل آموزش بهداشت دهان و دندان، وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان، توزیع مسواک، خمیر دندان و غیره است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613872
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.