به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه در شصت و دومین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان (گام دوم مثلث توسعه اقتصادی) منطقه سه شامل شهرستان های بم، نرماشیر، ریگان و فهرج افزود: حضور مردم در انتخابات بسیار مهم است و بی شک مردم حضور گسترده ای در انتخابات 29 اردیبهشت خواهند داشت.
وی بیان کرد: مردم در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حضور خود در صحنه را به طور کامل نشان داده اند.
استاندار کرمان در ادامه سخنانش با بیان اینکه معین اقتصادی هر منطقه در استان معین توسعه است گفت: ایده واگذاری توسعه به بخش غیر دولتی در استان نهالی است که در حال تبدیل به یک درخت تنومند است.
وی تصریح کرد: ورود بخش خصوصی و غیردولتی به عرصه توسعه استان، آثار فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و اعتلای منزلت اجتماعی را به دنبال خود داشته و خوشبختانه مدیران دولتی باور کرده اند که این سبک جدید اداره استان بسیار موفق تر از سبک سابق است.
رزم حسینی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید کرده اند که اقتصاد مقاومتی، دولتی نیست و یک شبه نمی توان آن را محقق کرد.
وی با تاکید بر اینکه دولت باید نظارت، برنامه ریزی و کنترل را در دستور کار داشته باشد عنوان کرد: مدیران اقدامات و خدمات دولت که مربوط به نظام است را به درستی انتقال دهند و رسانه ها تاکنون به خوبی اقدامات انجام شده را انعکاس داده اند.
وی ادامه داد: حفظ منابع طبیعی و محیط زیست به تنهایی از عهده دولت بر نمی آید و دولت به دلیل کمبود منابع و نیروی کارآمد نمی تواند متولی میلیون ها هکتار باشد.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان کرمان گفت: براساس الگویی که در کشورهای دیگر نیز تجربه شده، معین های اقتصادی می توانند مناطقی را شناسایی کرده و بهره بردار شوند و نسبت به حفظ منابع طبیعی نیز اقدام کنند.
وی از آغاز مالچ پاشی در شرق استان از شنبه هفته آینده پس از 13 سال خبر داد و گفت: باید دپارتمانی برای حفظ محیط زیست تشکیل شود.
رزم حسینی با بیان اینکه اگر اقدامات مدون در راستای اقتصاد مقاومتی به خوبی مدیریت شوند به توسعه همه جانبه منجر خواهند شد گفت: نگاه سیاسی به موضوعات مانعی برای توسعه است.
وی خاطرنشان کرد: به هیچ بنگاهی که مسئولیت معین اقتصادی را بر عهده بگیرد نگاه سیاسی نداشته و نخواهیم داشت.
استاندار کرمان گفت: در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی تغییر نگاه مردم بسیار مهم است و مردم باید براساس توانمندی های خود، توسعه را رقم بزنند و دولت تنها نقش حمایت گری و تامین زیرساخت ها را بر عهده داشته باشد که در صورت تحقق این امر، کمک بزرگی به ماندگاری مردم در مناطق می شود.
وی با اشاره به اینکه کار شناسایی بیکاران هر منطقه با همکاری دهیاران انجام شده است گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال 'معین های اقتصادی موظف به توسعه اشتغال در مناطق هستند.
رزم حسینی مهمترین اصل در حوزه اشتغالزایی را توسعه اشتغال در مناطق روستایی عنوان کرد و افزود: تاکید داریم بیکاران شناسائی شده در هر منطقه با همت معین های اقتصادی طی 2 سال آینده به طور کامل وارد بازار کار شوند.
وی تصریح کرد: هدف اصلی در توسعه مناطق این است که پای گردشگران داخلی و خارجی به مناطق باز شود و ورود گردشگران به هر منطقه موجب رونق در بخش های اقتصادی آن منطقه می شود.
استاندار کرمان گفت: ایجاد واحدهای بوم گردی و متناسب با معماری و جغرافیای منطقه در کنار واحدهای اقامتی مدرن موجب جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی می شود.
وی بر توسعه کشاورزی و تحقق کشت های جایگزین تاکید و بیان کرد: آمادگی داریم آموزش های رایگان را به فعالان این حوزه ارائه دهیم تا در این زمینه نیز به موفقیت های بیشتری دست یابیم.
وی گفت: باید از ظرفیت های موجود از جمله دانشگاه های تخصصی برای توسعه هر بخش نهایت بهره برداری را داشته باشیم.
استان کرمان سال گذشته در سفر استانی رئیس جمهوری به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی معرفی شد و پس از آن با ابتکار مدیریت استان به هشت منطقه (زون) اقتصادی تقسیم شد.
تاکنون 21 موسسه و شرکت توانمند اقتصادی و توسعه ای مسئولیت توسعه و آبادانی را در مناطق هشتگانه استان شامل شهرستان ها و بخش های مختلف بر عهده گرفته اند.
شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر شرق استان را تشکیل می دهند و تولید محصولات مرغوب باغی از جمله خرما و مرکبات، دامداری، آثار تاریخی، جاذبه های گردشگری و صنایع خودروسازی از ظرفیت های این منطقه است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.