آغاز سال نو برای ایرانیان که سنت پسندیده نوروز را از سالهای گذشته با خود دارند همواره همراه با شادی و نشاط بوده، حال آنکه پرداختن به مسائلی که به اشتباه به جای سنت های ایرانیان وارد این خطه شده می تواند شادی و نشاط بهاری را به غم و اندوهی سیاه تبدیل کند.
کافیست لحظه ای به سنت های غنی ایرانیان توجه کنیم و اینکه آسیب رساندن به خود و دیگران نه تنها در فرهنگ ایران و ایرانی بلکه در دین مبین اسلام هرگز جایگاهی نداشته و ندارد.
مهربانی، کمک به همنوعان و دستگیری از دیگران از جمله سنت های پسندیده ایرانیان مسلمان در ادوار مختلف بوده و هست با این توصیف که اقدامات سخیف و اشتباهی چون بازی با آتش آنهم به شکل غیراصولی راهی در این فرهنگ غنی نداشته و نخواهد داشت.
این در حالی است که هنوز زمان زیادی از حادثه آتش سوزی در ساختمان پلاسکو نمی گذرد، دل تک تک ایرانیان رئوف در این حادثه سخت به درد آمد و در این حادثه اشک ماتم ریختند، حال آنکه این مردم دیگر نخواهند گذاشت حادثه های مشابه یا حتی کوچک تر از آن حادثه دلخراش مجدد تکرار شود و جان آتش نشانی به دلیل یک بی احتیاطی به خطر بیفتد و چشم خانواده اش اشکبار و دلشان غمبار شود.
چهارشنبه سوری را با غفلت به چهارشنبه سوزی تبدیل نکنیم، آتشنشان ها خسته از حادثه پلاسکو هستند.
چهارشنبه ‌سوری که با نام ‌های جشن چهارشنبه پایان سال و شب چهارشنبه سرخ نیز شناخته می‌ شود، یکی از جشن ‌های ایرانی است که در شب واپسین چهارشنبه سال (از غروب سه‌شنبه) برگزار می‌ شود و اولین جشن از مجموعه جشن‌ ها و مناسبت ‌های نوروزی است.
**خبرنگار ایرنا در جنوب کرمان
انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7450/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.