بند دلم پاره می شود، یاد روزهای جنگ می افتم و کودکی ام که در صدای بمباران ها با وحشت گذشت و باز استرس تمام وجودم را می گیرد، دوباره شیشه ها می لرزد این بار صدا خیلی نزدیک تر است حتی وحشت دارم که به سمت پنجره بروم، گاهی احساس می کنم با هر صدا خانه فرو می ریزد، می شنوم که به نام یکدیگر را صدا می زنند انگار هرکدام می خواهد که آنچه در دست دارد را محکم تر به زمین بکوبد و صدایی مهیب تر تولید کند.
گوش هایم را می گیرم و می نشینم گوشه اتاق می خواستم ببرای خرید به خیابان بروم، حالا باید منتظر باشم تا این ها به خانه بروند البته اگر بروند، البته چند روز دیگر مانده است تا چهارشنبه سوری، تلویزیون را تا می توانم زیاد می کنم، ولی تلویزیون هم انگار به پیشواز این چهارشنبه رفته است.
غیر از پیام های هشدار حالا تصویری که تمام تلویزیون را پر کرده خانه ای ویران است که از زیر آن هفت جسد بیرون کشیده اند، خانه ای که به خاطر ساخت ترقه توسط یک پسربچه ویران شده و می شنوم که دختر بچه ای که صورتش پر از گرد و غبار و اشک خشک شده است.
این روزها در شهر اراک نیز شاهد انفجارهایی در خانه های مسکونی هستیم که به دلیل سهل انگاری خانواده ها و عدم درک فرزندانشان از خطرات احتمالی چه به علت درآمدزایی و چه هیجانات خبر آن منتشر می شود انفجارهایی که یک نفر مسبب آن بوده ولی ممکن است بر اطرافیان نیز خسارت وارد کند، انفجارهایی که بیشتر بر اثر وجود ترقه های دست ساز یا نگهداری مواد محترقه رخ داده است.
هرچند با وجود تمام تاکیدات باز هم شاهد انفجارهای مهیب و آسیب های خانگی هستیم که در کنار آسیب های خیابانی چهار شنبه سوری رخ می دهد اما امیدواریم با نظارت بیشتر خانواده ها و آسیب شناسی شاهد کاهش آن باشیم.
فکرش را هم نمی کردند، من و دخترم یک خانواده هستیم و عدالت ورزی انتخابی از دیگر عنوان های خبری این شماره روزنامه وقایع استان است.
روزنامه وقایع استان با مشی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی با مدیرمسئولی و صاحب امتیازی نیره یوسفی راد منتشر می شود.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی*** انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.