حسن سلمانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این راستا بیش از 110دانش ‌آموز آموزش ‌های ایمنی، نکات پیشگیرانه، مسایل مربوط به خطرات موجود در محل زندگی و تحصیل خود و راه ‌های مقابله اولیه با حوادث و خطرات ناشی از حوادث آخرین چهارشنبه سال را فرا گرفتند.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه گروه هدف اصلی در حوادث آخرین چهارشنبه‌ سال، دانش‌ آموزان، نوجوانان و جوانان هستند، بیشترین برنامه ‌های این سازمان در سال جاری ویژه این گروه سنی طراحی و اجرا شده است.
وی با بیان اینکه این سازمان در طول سال برای مدارس، برنامه ‌های منظم اجرا می ‌کند، گفت: برنامه ‌های زنگ ایمنی از اول مهر ماه در مدارس برگزار می ‌شود و این آموزش‌ ها در ایام آخر سال به ‌طور خاص و ویژه با سرفصل ‌های چهارشنبه ‌سوری در حال برگزاری است.
سلمانی افزود: یکصد اجرای آموزشی در مدارس طی 2 هفته معطوف به چهارشنبه‌ سوری و 10 ویژه ‌برنامه آموزشی، فرهنگی و تفریحی در 10 فرهنگسرای منتخب مشهد برای خانواده‌ ها اجرا شد.
وی ادامه داد: این ویژه‌ برنامه‌ ها با حضور کارشناس آتش‌ نشانی، کارشناس اورژانس و کارشناس نیروی انتظامی برگزار شد که به همراه پخش کلیپ و تئاتر آموزشی و در قالب برنامه خانوادگی و شاد، مفاهیم مرتبط با چهارشنبه سوری به گروه هدف منتقل شد.
وی اظهار کرد: علاوه بر آن، محصولات آموزشی و فرهنگی مرتبط با این روز نیز در مدارس توزیع شد.
سلمانی گفت: سالانه حدود 700 مدرسه تحت آموزش‌ های آتش‌ نشانی قرار می ‌گیرند و کودکان 500 مرکز پیش ‌دبستانی و مهد کودک نیز برای آموزش ‌های لازم به مرکز آموزش متمرکز سازمان آتش‌ نشانی اعزام می ‌شوند.
سال گذشته 49 فقره آتش سوزی مرتبط با چهارشنبه سوری در مشهد رخ داد.
هزار و 300 آتش نشان در 48 ایستگاه شهر مشهد خدمت می کنند.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر ** منتشر کننده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.