کامبیز افشین پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که آموزش‌های چهارشنبه سوری بی خطر بر اساس تفاهم‌نامه با آموزش‌وپرورش در 10 مدرسه شهر دوگنبدان برگزار شد.
افشین پور بیان کرد: در این دوره‌ها کودکان و نوجوانان با نحوه پریدن از روی آتش و خطرات احتمالی چهارشنبه‌سوری آشنا شدند.
وی بیان کرد که مراسم چهارشنبه آخر سال در بین مردم ایران آداب‌ورسوم خاصی دارد که دورهم بودن مهمترین آداب این شب است که متأسفانه این مهم دست‌خوش بدعت‌ها شده است.
وی گفت که در سال گذشته آیین چهارشنبه‌سوری در اطراف جاده ˈچم شیرˈ و ˈسراب ننیزˈ و ˈگناوه برگزار شد که چند مصدوم بر جای گذاشت.
وی تصریح کرد که والدین باید فرهنگ صحیح برپایی چهارشنبه‌سوری را به فرزندان بیاموزند و در کنار آنان باشند تا این شب پشت سر گذاشته شود.
مسئول ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهرداری دوگنبدان گفت: کاهش آسیب‌های چهارشنبه‌سوری نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی است.
وی بیان کرد که پرتاب فشفشه، موشک و سایر مواد آتش‌زا روی شاخه درختان، پشت‌بام و بالکن منازل از موارد آسیب‌زای این آئین است.
افشین پور ابراز داشت که افراد ترقه‌ها و فشفشه‌های عمل‌نکرده را دوباره روشن نکند و هیچ‌گاه مواد سوختنی و منفجره را در منزل، جیب، کیف و یا کمد نگهداری نکنند.
وی اظهار کرد که انداختن مواد تحت‌فشار مانند کپسول‌ها، اسپری حشره‌کش و وسایل شیشه‌ای مانند شیشه آب، آمپول و قوطی‌های فلزی مانند قوطی‌های اسپری و کنسرو به درون آتش جدا بپرهیزید زیرابه علت دارا بودن خاصیت انفجاری، ذرات آن پرتاب و باعث آسیب می‌شود.
شهر یکصدهزار نفری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران است.
خبرنگار: فرزانه شریفی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.