به گزارش ایرنا آیت الله سید یحیی جعفری عصر شنبه در آخرین نشست شورای اداری استان کرمان در سال 95 در محل استانداری افزود: عده ای افراد نادان در آستانه نوروز از فرصت چهارشنبه آخر سال سوء استفاده می کنند که باید با تدبیر مدیران و اقدام به موقع نیروی انتظامی جلوی اقدامات خلاف قانون آنها گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه آیت الله مکارم شیرازی خرید و فروش مواد محترقه را حرام اعلام کرده اند عنوان کرد: سال گذشته با پیگیری و جدیت نیروی انتظامی کارهای پیشگیرانه خوبی در استان کرمان انجام و از تبعات بعدی نیز جلوگیری شد.
امام جمعه کرمان همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام باستانی نوروز گفت: بی شک همه مدیران برای آماده سازی مقدمات میزبانی از مسافران نوروزی اقدام کرده اند و باید زمینه مناسبی برای مهمانان نوروزی فراهم شود.
وی از عید نوروز به عنوان عید باستانی و ملی یاد و تصریح کرد: اسلام این عید را به رسمیت شناخته است.
آیت الله جعفری گفت: روایات و احادیث از عید به گونه ای دیگر یاد کرده اند و پیامبر اکرم (ص) فرموده اند که عید آن عیدی است که انسان با اعمال و رفتار خود کاری کرده باشد که از عذاب خداوند در امن و امان باشد.
وی افزود: پیامبر اکرم (ص) فرموده اند خوشرویی با مردم نصف عقل است و این موضوع کار دشواری است که باید همه تلاش کنیم تا با یکدیگر به شایستگی برخورد کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: برخورد خوب و مناسب با افراد به ویژه برخورد مناسب مدیران با ارباب رجوع هزینه ای ندارد اما فواید بسیاری به دنبال دارد.
وی با اشاره به سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) افزود: این بانوی بزرگوار یکی از شافعان روز قیامت هستند و جایگاه ایشان از ابتدای خلقت تا پایان آن نظیری نخواهد داشت.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.