به گزارش ایرنا امام جمعه موقت کرمان روز چهارشنبه در آیین جشن نیکوکاری در مدرسه دخترانه شهدای فرهنگیان کرمان گفت: اقدام کمیته امداد در برگزاری جشن نیکوکاری در آستانه نوروز موجب می شود خانواده های محروم و نیازمند نیز مانند سایر افراد جامعه شاد باشند.
حجت الاسلام مهدی عرب پور از محبت و عشق به دیگران به عنوان امری مقدس یاد کرد و گفت: مهربانی نسبت به دیگران از جمله خانواده، دوستان، اقوام و مهربانی به همه افراد جامعه باید همواره مدنظر همه افراد باشد زیرا بنی آدم اعضای یکدیگر هستند و اگر عضوی از جامعه آسیب ببینند تمام جامعه از آن متاثر می شود.
وی ادامه داد: خداوند نیز با مهربانی خود نعمات زیادی را برای بندگان مهیا کرده و مهربانی با یکدیگر یکی از نعمت های خدادادی است.
وی گفت: همه باید مهربانی کنند زیرا این مهربانی نزد خداوند بسیار ارزشمند است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان نیز در این آیین گفت: بسیاری افراد در جامعه وجود دارند که ثروت ندارند اما خوشبخت هستند.
یحیی صادقی افزود: بسیاری از فرزندان خانواده های محروم با اراده و انگیزه خود در حوزه علمی به رتبه های بالایی دست یافته اند.
وی گفت: بسیاری از افراد خیر با وجود آنکه تمکن مالی چندانی ندارند نیز به دیگران کمک می کنند.
وی با اشاره به اینکه وجود دانش آموزانی که بضاعت مالی چندانی ندارند، بسیار دردآور است خاطرنشان کرد: می توان برخی از مدارس را به عنوان معین برخی مدارس دیگر تعیین کنیم تا مدارس بهره مند بتوانند به دانش آموزان محروم مدارس دیگر کمک کنند.
صادقی با بیان اینکه حدود هشت هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد فاقد مسکن هستند گفت: کمیته امداد در قالب یک طرح سعی می کند کمک های دانش آموزان را برای ساخت خانه برای محرومان جمع آوری کند و کمیته امداد تضمین می کند این واحدها را در 2 ماه ساخته و با حضور دانش آموزان تحویل خانواده های نیازمند دهد.
جشن نیکوکاری چهارشنبه 18 اسفند در مدارس سراسر کشور، 19 اسفند در پایگاه های کمیته امداد و 20 اسفند در میعادگاه های نمازجمعه برگزار می شود.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.