به گزارش خبرنگار ایرنا، قدرت الله فلاح نژاد روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات آرد و نان شهرستان با اشاره به اهمیت موضوع آرد و نان، با اشاره به ارتقای وضعیت بهداشتی واحدهای نانوایی خاطر نشان کرد: رعایت بهداشت فردی و محیطی، عدم استفاده از نمک های غیرمجاز و جوش شیرین باید مدنظر واحدهای نانوایی شهرستان باشد.
فرماندار سلسله با اشاره به فعالیت 70 واحد خبازی در سطح شهرستان سلسله،عنوان کرد: 52 واحد از این مجموع سهمیه دولتی و 18 واحد نیز آزاد هستند .
فلاح نژاد با اشاره به پخت سه نوع نان بربری، لواش و سنگک در شهرستان، عنوان کرد: تمایل اغلب شهروندان شهرستان به مصرف لواش و سنگک است و لازم است که واحدهای خبازی فعال نهایت تلاش خود را برای ارائه نان مطلوب به شهروندان به کار گیرند.
وی با اشاره به مصرف ماهانه 610 تن آرد در سطح شهرستان سلسله، افزود: از این مجموع 130 تن برای خانه پزی، 52 تن عشایری و مابقی به مصرف خبازی های شهر الشتر، فیروز آباد و روستاهای شهرستان می رسد.
فرماندار سلسله گفت: به منظور ایجاد رقابت میان واحدهای خبازی و افزایش کیفیت نان، لازم است که ارائه مجوز به خبازی های آزادپز تسهیل شود.
فلاح نژاد اظهار داشت: نان قوت غالب اکثر خانواده ها است و نقش مهمی در سلامت افراد دارد لذا از آن جا که در آستانه نوروز و حضور گردشگران در شهرستان نیز قرار داریم لازم است که مشکلات مربوط به این بخش با جدیت پیگیری و برطرف شوند.
شهرستان سلسله با 75هزار نفر جمعیت یکی از شهرستانهای استان لرستان است که مرکز آن شهر الشتر است.
این شهرستان از شمال به شهرستان دلفان، از جنوب به شهرستان خرم آباد و از شرق به شهرستان بروجرد محدود است.
مهمترین اخبار لرستان، ایران و جهان را در کانال اخبار ایرنا لرستان به نشانی @IRNALORESTAN در 24 ساعت شبانه روز دریافت کنید.
7265/6060
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.