به گزارش ایرنا مهدی حسینی‌ نژاد روز سه شنبه در بازدید استاندار کرمان از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: با راه اندازی سامانه جغرافیایی اصناف و شهرک های صنفی کرمان تمام واحدهای صنفی بر اساس میزان تولید، نوع فعالیت، تراکم و سایر شاخصه ها جانمایی می شود.
وی با اشاره به وجود 313 اتحادیه صنفی در شمال استان کرمان خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات اتحادیه های صنفی در دولت یازدهم به صورت الکترونیکی انجام می شود.
وی همچنین گفت: ذخایر معدنی استان کرمان با 1.1 میلیارد تن افزایش به 5.8 میلیارد تن رسیده و پروژه‌های مربوط به تکمیل زنجیره فولاد رشد خوبی داشته است.
وی با بیان اینکه بخشی از صادرات کرمان از گمرکات استان‌ های دیگر انجام می شود گفت: صادرات استان کرمان بر اساس آمار موجود از مرز یک‌ میلیارد دلار گذشته است.
وی افزود: ارزش صادرات استان کرمان هشت درصد رشد و از نظر وزنی 11 درصد کاهش را نشان می‌ دهد و بالانس صادراتی این استان از بخش کشاورزی به سمت صنعت تغییر کرده است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه معدن استان گفت: افراد غیرمتخصص با ذهنیتی که معدن گنج است به این حوزه ورود کرده و بیشتر پهنه های استان را تصرف کرده اند اما با رویکرد جدید در معادن استان کرمان پهنه ‌هایی را تعریف کردیم تا بتوانیم از توانمندی های بخش خصوصی و دولتی به نحو مطلوب استفاده کنیم.
حسینی‌ نژاد افزود: عمده استخراج معدنی کرمان مربوط به چهار ماده معدنی آهن، مس، زغال‌ سنگ و کرومیت است و 99.6 درصد از استخراج معادن این استان مربوط به پنج کمپانی است و چهار درصد استخراج هم توسط 380 بهره بردار دیگر انجام می شود.
وی گفت: گام دوم آزادسازی پهنه‌ های معدنی کرمان اکنون آغاز می ‌شود و پنج پهنه جدید برای واگذاری به افراد با صلاحیت مشخص و از طریق مزایده انجام خواهد شد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: 2 هزار میلیارد تومان پروژه از سال 93 تاکنون در این استان افتتاح شده و 2 هزار و 200 میلیارد تومان پروژه دیگر هم تا پایان سال آینده به بهره‌ برداری می رسد.
حسینی‌ نژاد با اشاره به وضعیت رونق تولید در کرمان اظهار کرد: 401 واحد تولیدی استان کرمان 328 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده ‌است.
وی با اشاره به نتایج کمیته رفع موانع تولید استان کرمان اضافه کرد: تاکنون 63 جلسه این کمیته 795 مصوبه به همراه داشته است.
وی همچنین با اشاره به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: سه پروژه از پروژه ‌های اقتصاد مقاومتی ملی، 50 پروژه هم از طریق مثلث توسعه اقتصادی و چند پروژه هم پیشنهاد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوده که با افتتاح این پروژه‌ ها 17 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می‌ شود.
استاندار کرمان به همراه جمعی از مسئولان از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بازدید کرد.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشاردهنده: نجمه حسنی
7429/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.