به گزارش ایرنا، سید علی لدنی نژاد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: شرکت آبفای این استان آمادگی دارد پساب خروجی تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت را به منظور بهره برداری رایگان در بخش های صنعتی و کشاورزی در اختیار شهرداری ها و شرکت شهرک های صنعتی استان قرار دهد.
وی افزود که هم اینک سه تصفیه ‌خانه فاضلاب فعال در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت وجود دارد.
مدیرعامل شرکت آبفای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مطالعات ساخت تصفیه‌ خانه‌ فاضلاب شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا به پایان رسیده و با توجه به تعیین پیمانکار این طرح به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
لدنی نژاد عنوان کرد که روزانه افزون بر 13 هزار متر مکعب فاضلاب در تصفیه‌ خانه‌ های سه شهر یاسوج، دوگنبدان و دهدشت تصفیه‌ می ‌شود.
وی ابراز داشتَ: استفاده از پساب خروجی تصفیه‌ خانه ‌های فاضلاب شهری برای مصارف کشاورزی و صنعتی هنوز در کهگیلویه و بویراحمد نهادینه نشده است.
مدیرعامل شرکت آبفای کهگیلویه و بویراحمد گفت که استفاده بهینه از پساب خروجی تصفیه‌ خانه ‌های فاضلاب نقش بسزایی در جلوگیری از هدر رفت آب و تحقق اقتصاد مقاومتی در این استان دارد.
لدنی نژاد اظهار داشت: تصفیه ‌خانه های فاضلاب شهر یاسوج 260 لیتر در ثانیه پساب خروجی دارد که می تواند در کشاورزی و آبیاری فضای سبز و بوستان ‌های شهری مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود که کمبود آب برای مصارف کشاورزی و آبیاری فضای سبز در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد در حالی که هیچگونه بهره ‌برداری از پساب خروجی تصفیه خانه های فاضلاب سه شهر یاسوج، دوگنیدان و دهدشت نمی شود.
لدنی نژاد بیان کرد: باید آگاهی‌ مردم کهگیلویه و بویراحمد نسبت به پساب خروجی تصفیه‌ خانه های فاضلاب تغییر کرده و همگان بدانند که این پساب برای مصارف کشاورزی و صنعتی مناسب است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای افزون بر 137 هزار مشترک آب و حدود 28 هزار مشترک فاضلاب است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.