ایوب درینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح بسیج همگانی آموزش کمک های اولیه در فوریت های پزشکی از 18 اردیبهشت سال گذشته در جنوب کرمان آغاز شد.
وی با بیان اینکه این آموزش ها به صورت رایگان به کارکنان ادارات ارائه شده است اظهار کرد: کارکنان 27 اداره جنوب استان کرمان آموزش های کمک های اولیه را فرا گرفته اند.
وی تصریح کرد: شکستگی ها و آتل بندی، احیای قلبی، جلوگیری از خونریزی، پانسمان زخم، انتقال بیمار، آشنایی با ساختمان و ساختار بدن، کمک های اولیه در خونریزی، دوره مقدماتی طب اورژانس، سوختگی و مسمومیت سرفصل های آموزش های کمک های اولیه در جنوب کرمان بوده است.
مسئول آموزش فوریت های پزشکی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: این طرح با شعار هر خانواده یک امدادگر در راستای ارتقا سطح آگاهی عمومی مردم در زمینه کاهش آسیب ها و پیشگیری از بروز حوادث، نحوه برخورد با بیمار و ارائه اقدامات اولیه در مواجه با حوادث گوناگون، کاهش مرگ و میر و معلولیت ناشی از حوادث و فوریت های پزشکی در کشور برنامه ریزی شده است.
وی اظهار کرد: امروزه حوادث و مشکلات اورژانسی بخش بزرگی از موارد مرگ و ناتوانی را در جوامع بشری تشکیل داده و ارائه آموزش به جامعه الزامی است.
درینی بیان کرد: بخش دولتی و خصوصی جنوب کرمان برای برگزاری دوره طرح بسیج همگانی آموزش کمک های اولیه در فوریت های پزشکی با مراجعه به مرکز فوریت های پزشکی این منطقه می توانند آموزش های این دوره را به صورت رایگان دریافت کنند.
مرکز فوریت های پزشکی جنوب کرمان هفت شهرستان جنوب کرمان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.