به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حمید معین زاده افزود: طبق ماده 7 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، چنانچه راننده متخلف دارای 30 نمره منفی باشد، گواهینامه او به مدت سه ماه ضبط و در پایان مدت مزبور با پرداخت 400 هزار ریال جریمه نقدی به نفع خزانه دولت مسترد می شود.
وی اظهار کرد: چنانچه پس از اعمال مرحله اول نمرات منفی شخص به 25 برسد، گواهینامه به مدت 6 ماه ضبط و پس از انقضاء مدت مزبور و پرداخت مبلغ 600 هزار ریال جریمه نقدی به شخص مسترد می شود.
رئیس پلیس راهور استان کرمان گفت: هرگاه پس از اعمال مقررات مرحله اول و دوم چنانچه برای بار سوم نمره منفی شخص متخلف به 20 برسد گواهینامه راننده ابطال شده و وی بعد از یکسال می تواند برابر مقررات و طی یک دوره آموزشی و پرداخت مبلغ یک میلیون ریال گواهینامه جدید دریافت کند.
وی افزود: در صورتی که شخص متخلف به مدت 6 ماه از زمان ارتکاب آخرین نمره منفی مرتکب هیچ یک از تخلفات راهنمایی و رانندگی نشود تمامی نمره های منفی ناشی از تخلفات ارتکابی گذشته بلااثر و تخلفات بعدی وی به عنوان تخلف اول محسوب می شود.
معین زاده از مردم خواست در روزهای پایانی سال ضمن رعایت قانون و مقررات نسبت به خرید شب عید در ساعات پر تراکم اجتناب و طول روز در مواقعی که بار ترافیکی کمتری نسبت به ساعات اولیه شب شاهد هستیم، اقدام کنند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.