به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ناصر میکائیلی گفت : هر نوع کمبود یا تغییر در وضعیت ظاهری وسیله نقلیه که موجب کاهش ضریب ایمنی در رانندگی و یا افزایش بیش از حدمجاز گازهای آلاینده هوا و یا آلودگی بیش ازحد مجاز هوا شود نقص فنی محسوب می شود .
وی اظهارکرد: هدف اصلی از معاینه فنی افزایش ایمنی، کاهش مصرف انرژی و آلودگی و نظارت بر اطلاعات فنی و اصالت خودرو همچنین اطلاع یافتن از میزان ایمنی خودروها در حین حرکت است.
سرهنگ میکائیلی اعلام کرد: به استناد ماده 53 آئین نامه راهنمایی و رانندگی و ماده 10 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مبنی بر اینکه هر گاه کارشناسان راهنمایی و رانندگی یا پلیس راه ادامه حرکت وسایط نقلیه را به علت معایب و نواقص فنی خطرناک تشخیص بدهند ضمن اعمال قانون پلاک آن را اخذ و با نصب پلاک تعمیری به تعمیرگاه می فرستند.
وی تاکید کرد: پلیس با جدیت تمام معاینه فنی خودرو ها را کنترل و طبق ماده فوق با متخلفان برخورد خواهد کرد .
سرهنگ میکائیلی گفت: با توجه به اتصال تمامی مراکز راهنمایی و رانندگی به شبکه سیمفا (سامانه یکپارچه مراکز معاینه فنی ایران) و درج مشخصات و اطلاعات دارندگان معاینه فنی در سیستم اجرائیات و شماره گذاری ناجا بزودی امکان کنترل الکترونیکی خودروهای دارای معاینه فنی فراهم خواهد شد .
رئیس پلیس راهور استان با قدردانی از آن دسته از راننده های قانونمند که به صورت مرتب به مراکز مجاز معاینه فنی مراجعه و ضمن بازدید برگه معاینه فنی را دریافت می کنند به تمامی دارندگان خودرو های شخصی بالای 5 سال توصیه کرد در نخستین فرصت با مراجعه به یکی از مراکز معاینه فنی ضمن اطمینان از سالم بودن خودرو نسبت به دریافت گواهی مربوطه اقدام کنند .
به گزارش ایرنا، هوای کلانشهر تبریز از ابتدای دی ماه امسال در وضعیت ناسالم قرار دارد و بدون شک سوخت ناقص و آلاینده خودروها یکی از علل افزایش شاخص آلودگی در این کلانشهر است .
تنظیم کننده و انتشار دهنده: پرویز انصاری
3071/

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.