به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی شامگاه یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمان با حضور مصطفی محمدیون دبیرکل جمعیت هلال احمر افزود: برآورد خسارات ناشی از سیل اعلام شده و کرمان اولین استانی بود که برآورد خسارات آن در دستور کار هیات دولت قرار گرفت.
وی تصریح کرد: بخش بازسازی و اجرای قنوات به صورت ابتدایی شروع شده و با تخصیص اعتبار از مرکز، کار را جلو خواهیم برد.
استاندار کرمان گفت: این استان از نظر وسعت جغرافیایی به اندازه 10 استان کشور است و ضمن اینکه پشتیبان استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی نیز می باشد.
وی بارندگی را یک نعمت الهی خواند و افزود: استانی که 25 سال دچار خشکسالی بود، به لطف خداوند یک هفته بارش باران الهی را داشته و تالاب جازموریان، روستاها، قنوات و سایر مناطق را سیراب کرده است.
رزم حسینی با بیان اینکه بخشی از خسارت های ناشی از بارش باران و سیل به دلیل فرسودگی و کهنگی منازل در سال های گذشته است گفت: خوشبختانه هشدارهای به موقع به 2 هزار و 500 نفر دهیار که به استانداری کرمان متصل بودند داده شد و کمک رسانه ها و شبکه های مجازی مردم را هوشیار کرد که خسارت جانی نداشته باشیم.
وی عنوان کرد: باید در شهرستان فاریاب (جنوب کرمان) شعبه هلال احمر داشته باشیم که دسترسی به حادثه زودتر باشد و تقویت شود تا آمادگی مقابله با حوادث را داشته باشد.
استاندار کرمان گفت: کرمان استانی حادثه خیز است و اتباع بیگانه آمار حوادث جاده ای را افزایش داده که امیدواریم با حضور شما، تامین تجهیزات امدادی، خودروها و رسیدگی به مناطق آسیب دیده در این استان اتفاق بیفتد.
وی افزود: سد نساء بم 2 برابر از آب خروجی، ورودی داشت که با اطلاع رسانی به موقع، قبل از ورود آب، روستاهای پایین دست تخلیه شد.
رزم حسینی خاطرنشان کرد: نهاد اقتصاد مقاومتی را با سماجت و جدیت پیگیری می کنیم و ثابت خواهیم کرد که اگر اختیارات به صورت واقعی داده شود و تمرکز زدایی صورت بگیرد، در تمامی بخش ها و در بخش امدادی تحول جدی صورت می گیرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان نیز در این نشست گفت: استان کرمان پهناورترین و حادثه خیزترین استان کشور است و پیشنهاد می شود تا پایان اسفندماه سال جاری بیمارستان 70 تختخوابی صحرایی، خودروها، دستگاه های بسته بندی و ژنراتورها را در اختیار جمعیت هلال احمر قرار دهیم.
محسن صالحی کرمانی افزود: جمعیت هلال احمر کشور به هلال احمر کرمان برای به روز آوری بیمارستان کمک کند.
در این نشست که رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، مشاور رئیس جمعیت هلال احمر، معاونان استاندار و اعضای ستاد مدیریت بحران استان کرمان و مدیران دستگاه های اجرایی نیز حضور داشتند درباره روند امدادرسانی پس از بارندگی و وقوع سیل و طغیان رودخانه ها در این استان بحث و تبادل نظر شد.
بارش شدید باران از 24 تا 30 بهمن امسال در استان کرمان علاوه بر تقویت منابع آبی، موجب طغیان رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر و منازل در 12 شهرستان این استان شد.
مناطق جنوبی استان و شهرستان های بردسیر، رابر، بافت، ریگان و بم بیش از سایر شهرستان های از جاری شدن سیلاب دچار خسارات مالی شدند و امدادرسانی در بسیاری از این مناطق چند روز بعد از فروکش کردن سیل نیز ادامه داشت.
بیش از 60 هزار نفر آسیب دیده از سیل در استان کرمان در این مدت امدادرسانی شده است.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.