به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالحمید حمزه پور سه شنبه افزود: به دنبال بارندگی های اخیر در هرمزگان50 روستا در شهرستان‌های بندرعباس، حاجی‌آباد، خمیر، بستک و پارسیان با قطعی آب مواجه شدند.
وی بیان داشت: پس از فروکش کردن بارندگی‌ها در نقاط مختلف استان، اکیپ‌های تعمیرات این شرکت، مشکلات قطعی آب بیش از 30 روستا را رفع کرده‌اند.
حوزه پور با اشاره به تلاش برای رفع مشکلات قطعی آب در دیگر روستاهای استان بیان‌کرد: اکیپ‌های تعمیرات همچنان در حال رفع قطعی‌ها در روستای استان هستند که امیدواریم تا دو روز دیگر تمامی قطعی ها برطرف شود.
وی با اشاره به خسارت های وارد شده به تاسیسات آبرسانی روستایی در هرمزگان، تصریح کرد: بیشترین میزان خسارت مربوط به مناطق شمال هرمزگان بوده و 119 کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال و همچنین 25 ایستگاه پمپاژ، موتورخانه، چاه و چشمه در این سیل آسیب‌ دیده‌اند.
اقصی نقاط استان هرمزگان در طول دو هفته گذشته شاهد بارش باران و برخی نقاط از جمله بشاگرد پس از پنج سال شاهد بارش برف بودند.
شدت بارش باران در برخی نقاط به حدی بود که موجب طغیان رودخانه ها، قطع راه های ارتباطی برخی روستاها، تعطیلی مدارس، تاخیر در انجام پروازها، توقف فعالیت بنادر مسافری ، آبگرفتگی معابر و خسارت به تاسیسات زیربنایی برخی نقاط این استان شد.
طبق اطلاعات و آمار سازمان هواشناسی استان ، بیشترین حجم بارندگی در شهرستان بستک با 231 میلی متر ، حاجی آباد 202 میلی متر و پارسیان 180 میلی متر بوده است.
در حال حاضر منابع آبی در حال استفاده بخش روستایی هرمزگان 20 دستگاه آبشیرین کن ، 54 چشمه ، 375 حلقه چاه و 98 عدد سایر انشعابات است.
تعداد کل روستاهای استان هرمزگان یک هزار و 731 روستا ، تعداد کل جمعیت روستاها 784 هزار و 798 نفر، تعداد کل خانوار روستاها 191 هزار و 931 خانوار و تعداد کل روستاهای دارای تاسیسات آبرسانی یکهزار و 206 روستا است.
90 درصد از جمعیت روستایی هرمزگان برابر با 70 درصد از روستاهای استان از نعمت آب آشامیدنی و تاسیسات لوله کشی بهره مند هستند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.