دکتر محمد صفدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین از این تعداد بیماران خاص 2 هزار و 362 نفر مبتلا به تالاسمی، هموفیلی و ام اس، بیماران دیالیزی و پیوندی هستند که زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
وی بیان کرد: تمام خدمات درمانی بر اساس نوع بیماری به این افراد در بیمارستان های دانشگاهی در بخش بستری و سرپایی به صورت رایگان ارائه می شود.
وی افزود: حفاظت مالی و کاهش هزینه های درمانی بیماران خاص از جمله اولویت های سازمان بیمه سلامت است.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به ازدواج های فامیلی و انجام ندادن آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج و نداشتن آگاهی برخی از افراد، آمار بیماران خاص تالاسمی روز به روز در حال افزایش است.
مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان با اشاره به طرح تحول نظام سلامت گفت: این طرح گامی ارزنده با هدف ارتقای سطح بهداشت و درمان و شاخص های بهداشتی در کشور به ویژه سیستان و بلوچستان بوده است.
صفدری کم شدن هزینه بیماران بستری، افزایش ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، ترویج زایمان طبیعی و رایگان شدن آن و کاهش هزینه های پرداختی مردم را از مهمترین مزایای اجرای طرح تحول سلامت دانست.
وی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت ابتدا 550 هزار نفر بیمه سلامت دریافت کردند که بر اثر ریزش (به دلیل داشتن دفترچه خدمات درمانی) هم اینک 300 هزار نفر در سیستان و بلوچستان دفترچه بیمه سلامت دارند.
وی ادامه داد: نام نویسی در بیمه سلامت رایگان است و افرادی که هیچ بیمه پایه ای ندارند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و نمایندگی های بیمه در این سامانه نام نویسی می کنند.
مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک 2 میلیون و 250 هزار نفر در سیستان و بلوچستان بیمه هستند.
استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.
به گزارش ایرنا طرح بیمه سلامت از یکم اردیبهشت 1393همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان آغاز شد.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
3213 ** 3042 خبرنگار: اکبر نوری **انتشار دهنده: محدثه حیدری گرجی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.