امیر حسین رقیمی روز پنجشنبه در بازدید از طرح های آبرسانی روستایی شهرستان جیرفت افزود: برای تکمیل مجتمع های آب روستایی که در اولویت برنامه های وزارت نیرو قرار دارد، 62 هزار میلیارد ریال و برای سایر طرح ها مانند اصلاح شبکه و آبرسانی اعتبارات بیشتری نیاز است.
وی تصریح کرد: در سال های 89 تا 91 کل اعتبارات آب روستایی یکهزار و 800 میلیارد ریال بوده است ولی توجه دولت تدبیر و امید به این حوزه باعث شده است تا همه ساله این اعتبارات افزایش پیدا کند.
وی گفت: سال گذشته 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به آبرسانی روستاها تخصیص پیدا کرد که طی سال جاری اجرا شده است.
مدیر دفتر برنامه ریزی طرح های آب و فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: 300 میلیون دلار دیگر هم از محل صندوق توسعه ملی برای طرح های آبرسانی روستایی در کشور پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: سعی داریم با افزایش منطقی بودجه آب روستایی در سال 96 بتوانیم به شاخص های مناسبی در استان های کمتر برخوردار مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب استان کرمان دست یابیم.
رقیمی گفت: برای تکمیل مخازن هم اعتبارات خاصی در نظر گرفته شده و تامین آب آشامیدنی با کیفیت برای مردم عزیز روستاها که قطب تولید و اشتغال مولد هستند یکی از اولویت‌های وزارت نیرو و مجلس شورای اسلامی است.
فرماندار و نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیرکل نظارت بر طرح های آب و فاضلاب و مدیر دفتر برنامه ریزی طرح های آب و فاضلاب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از طرح های آبرسانی این 2 شهرستان بازدید کردند.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
364 روستای بالای 20 خانوار و 280 روستای زیر 20 خانوار در این شهرستان وجود دارد که 225 روستا زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار دارد و 162 روستای بالای 20 خانوار و در مجموع 409 روستا فاقد شبکه آب آشامیدنی سالم هستند.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.