به گزارش روز شنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، ابوالقاسم سیف الهی در نشست هماهنگی تشکیل کمیته ارجاع کار افزود: دیدگاه پیمانکاران و مشاوران بومی باید اجرای پروژه و انجام کارهای بزرگ نه تنها در کرمان بلکه در سطح استان های دیگر و حتی در سطح بین‌المللی باشد.
وی با تاکید بر اینکه بازار کار ارزشمند است ادامه داد: پیمانکاران بومی باید به اجرای پروژه‌های بزرگ تشویق شوند و یکدیگر را تقویت کنند که متاسفانه در این بخش تاکنون منافع مشترک دیده نشده و گاهی همین موارد، دستگاه‌های نظارتی را با مشکل روبرو کرده است.
وی از پیمانکاران و مشاوران استان درخواست کرد اختصاص اعتبار به بخش های مختلف را رصد و برای دریافت پروژه ورود کنند و مطمئن باشند که استانداری با آنها همراهی خواهد کرد.
معاون استاندار کرمان با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد در واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی با قیمت های مناسب بیان کرد: در این رابطه یک شرکت غیر بومی پروژه فاضلاب شهرستان زرند را برای کار انتخاب کرده اما متاسفانه کرمانی ها در اینگونه موارد وارد نمی شوند.
وی تصریح کرد: همچنین مشاوران بومی در تهیه پیوست‌های طرح های زیست محیطی و سایر موارد ورود نمی کنند که باید با افزایش توان خود در این زمینه نیز وارد شوند.
در ادامه این نشست رئیس اتاق کرمان با اشاره به حجم بالای کارهای عمرانی و بزرگ که در استان در حال اجراست گفت: فضا برای کار در استان وجود دارد که مشاوران و پیمانکاران بایستی توان خود را برای انجام پروژه‌ها افزایش دهند.
سیدمهدی طبیب زاده با تاکید بر تشکیل کنسرسیوم و اتحادیه توسط پیمانکاران و مشاوران افزود: با توجه به کمبود بودجه های عمرانی، پیمانکارانی که موفق به تامین مالی پروژه های خود شوند می توانند با دریافت تضمین هایی از دولت، موفق عمل کنند.
وی خاطرنشان کرد: جز ایجاد اشتغال، ظرفیت سازی و بازتولید ثروت در استان نیز بسیار مهم است.
رئیس اتاق بازرگانی کرمان ادامه داد: در شرکت شهرک های صنعتی و اتاق پروژه هایی برای پیمانکاری فرعی تعریف شده که بتوان از این پیمانکاران در تامین کالا و ساخت و ساز استفاده کرد.
وی راه‌اندازی تورهای بازدید از شرکت های تولیدی و برگزاری نمایشگاه‌هایی مرتبط با پیمانکاران را پیشنهاد داد و گفت: هدف از این نشست این است که تجربیات را برای تشکیل کمیته ارجاع کار در ذیل شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان، جمع آوری کنیم و تلاش شود تا تعداد زیادی از پروژه ها در کرمان و توسط پیمانکاران بومی انجام شود.
در این نشست مقرر شد اعتبارات دولتی قراردادهای پروژه هایی که با پیمانکاران دولتی و غیردولتی به امضا رسیده احصا و در نشست بعدی گزارش داده شود.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7440/3028

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.