ابوذر عطاپور وزیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا از ورود مراجعه کنندگان بدون ماسک به ادارات جلوگیری می‌شود و در راستای تکریم ارباب رجوع، در ورودی ادارات دولتی به افراد، ماسک اهدا می‌شود.

وی به اقدامات فرمانداری در راستای کاهش انتشار ویروس کرونا اشاره و اظهار داشت: تمامی مسیرهای منتهی به مرکز شهر در ساعات اوج شلوغی مسدود است تا از ازدحام و شلوغی در شهر جلوگیری شود.

فرماندار جیرفت از مسدود کردن مسیرهای ارتباطی به بهشت‌زهرا خبر داد و گفت: این تصمیم در راستای کاهش اجتماعات مردمی برای مقابله با ویروس کرونا اتخاذ شده است.

وی به نشست کارگروه سلامت شهرستان با محوریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در این نشست مقرر شد پروتکل‌های بهداشتی در پایانه‌های مسافربری، خودروهای بین شهری و تاکسی‌های درون شهری با نظارت مرکز بهداشت رعایت شود.

عطاپور وزیری بر اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرد و گفت: همکاری مردم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسیار ضروری است لذا شهروندان از حضور در اجتماعات خودداری کنند.

وی ضمن تسلیت شهادت حضرت علی (ع) گفت: توصیه می‌کنیم در لیالی قدر پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود. 

فرماندار جیرفت با بیان اینکه کرونا، ویروسی با انتشار بالاست، گفت: مردم در خانه بمانند و از حضور در اجتماعات به طور جدی خودداری کنند. اطلاع رسانی لازم برای حساس کردن مردم نسبت به شیوع کرونا انجام شده از این رو مردم به موارد اعلام شده توجه کنند.

وی اظهار داشت: بازرسی از بازار، ادارات، مساجد و اماکن عمومی توسط تیم‌های بهداشتی و بازرسان فرمانداری به طور مستمر انجام می‌شود تا شاهد کاهش انتشار ویروس در جامعه باشیم.

شهرستان جیرفت با ۳۱۶ هزار نفر جمعیت از پنج بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه، جبالبارز و اسفندقه تشکیل شده و در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.  

به گزارش ایرنا، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۱۴ هزار و ۵۳۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۸۵۴ نفر رسید.

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۸۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۱۴ هزار و ۵۳۳ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.