محمدجواد فدائی روز پنجشنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات استان کرمان افزود: بحث پایانه صادراتی جیرفت، مرکز خدمات صادرات جنوب کرمان با مشارکت موسسه ملل و مرز صادراتی جیرفت به علت کرونا معطل مانده که هرسه باید امسال به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه صادرات محصولات کشاورزی ما و ممنوع بودن واردات عراق پیگیری می شود ، گفت: نتیجه مکاتبه استانداری کرمان در مورد خرید حمایتی محصولات صادراتی جنوب کرمان رسما به استان ابلاغ نشده و اکنون خرید توافقی توسط تعاون روستایی انجام می شود.

استاندار کرمان بیان داشت: محصولات صادراتی جنوب کرمان اکنون در استان ها توزیع می شود اما خرید حمایتی دولت که دنبال آن بودیم تاکنون به استان ابلاغ نشده است.

وی اظهار داشت: کشاورزان دنبال غرفه عرضه مستقیم محصولات در تهران بودند که این خواسته آنان تاثیر بر عرضه به صورت مستقیم به بازار مصرف داشت.

استاندار کرمان با بیان اینکه وزرات کشور تاکید داشت که این غرفه ها با محوریت تعاون روستایی برگزار شود گفت: تمامی تولید کنندگان توان صاردات را ندارد و یک شرکت باید آن را برعهده بگیرد.

فدائی گفت: کارگروه توسعه صادرات صنایع دستی با دبیری سازمان صمت استان و عضویت اتاق بازرگانی و میراث فرهنگی کرمان تشکیل شود که وضعیت صادرات استان کرمان را بررسی کند.

وی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود اما از طریق وزارت صمت پیشنهاد به ستاد ملی مقابله با کرونا برود که پس از ابلاغ به استان ها در مورد آن تصمیم گیری می شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه برنامه توسعه صادرات استان کرمان در سال ۹۹ موارد متعددی مورد بررسی قرار گرفت گفت: بسته بودن گمرک از طریق وزارت خارجه پیگیری می شود که صادرات به همسایه توسعه یابد.

وی افزود: مشکل ورود کامیون خارجی به جیرفت رفع شده که می تواند صادرات را توسعه دهد.

شیوع کرونا به بازارهای صادراتی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز گفت: جنوب کرمان بازارهای خوب صادراتی برای محصولات گلخانه‌ای به‌دست آورده بود که شیوع ویروس کرونا به آن ضربه زده است.

سیدمهدی طبیب زاده در نشست کارگروه توسعه صادرات استان کرمان افزود: موسسه ملل به عنوان یک شرکت توانمند مدیریت صادرات محصول جنوب را برعهده بگیرد که در کنار آن پایانه صادراتی، لوجستیک کلی و فعال کردن فرودگاه را انجام دهد.

وی اظهار داشت: موسسه ملل گلخانه‌هایی در شهرستان کهنوج و شمال کشور دارد که برنامه ریزی برای صادرات محصولات گلخانه ای کشور سازماندهی می کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: ظرفیت خوب صادرات مرغ و تخم مرغ کرمان برای کشور افغانستان با توجه به محدودیت صادرات هند ایجاد شده که اگر بتوانیم کامیون یخچال دار تهیه کنیم، ظرف یک ماه آینده این صادرات بین کرمان و افغانستان برقرار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.