سیدمهدی طبیب‌زاده روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: درصورتی که ۷۶ میلیارد تومان یارانه کارمزد برای بخش کشاورزی پرداخت شود به رفع مشکلات تولید در کشاورزان کمک می شود.

وی اظهار داشت: اثرات کرونا بر وضعیت اقتصادی و محصولات صادراتی استان کرمان بسیار عمیق ارزیابی می شود و جبران این خسارت ها دشوار است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: در صورتی که فکری برای این مسائل و مشکلات استان کرمان نکنیم، در سال های آینده نیز کسب و کارهای مختلف را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی بیان داشت: اتاق بازرگانی کرمان و بخش خصوصی در ایام شیوع ویروس کرونا سهم خود را در کمک کادر به درمانی انجام داده و باتوجه به مسئولیت اجتماعی در این زمینه خوش درخشیده است.

طبیب‌زاده با اشاره به فعالیت واحدهای تولیدی در شرایط سخت کرونا و تحریم اظهار داشت: بین ابلاغ بخشنامه ها و دستورالعمل ها و رسیدن به اجرایی شدن آنها در سازمان های استانی و شهرستانی فاصله بسیاری وجود دارد لذا مصوبات و ابلاغ آنها از سوی دولت و رسانه ها، به منزله لازم الاجرا بودن تلقی شود.

وی تصریح کرد: قوانین مختلفی در سال های گذشته در راستای حمایت از تولید وضع کردیم اما ضرورت دارد که نحوه اداره بنگاه های اقتصادی در شرایط بحرانی جمع‌آوری و مصوب شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: اتاق بازرگانی کرمان همه آنچه را که در زمینه مالیات، بانک ها و بیمه برای کمک به تولید لازم بوده، گردآوری کرده که در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مصوب و در شورای کشور نهایی شود و آمادگی تدوین این قانون کلی در استان کرمان وجود دارد.

وی عنوان کرد: تمامی سیاست گذاری در کمیسیون های اتاق بازرگانی کرمان تشکیل می دهیم که بازوهای اجرای آن تشکل ها هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.