برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در مطالبی عنوان کرده‌اند که شکسته شدن پایه‌های پُل در حال احداث محور جیرفت - عنبرآباد از عجایب تاریخ مهندسی به شمار می‌رود و نبود نظارت مهندس ناظر و یا تبانی با پیمانکار در استفاده نکردن از مصالح کافی و با کیفیت عامل اصلی  تخریب سازه پل شده است. این کاربران در مطلب خود از دستگاه قضا خواسته‌اند به این موضوع ورود کند.

اما محمد ساردوئی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به انتشار این مطلب در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این پُل توسط پیمانکار در حال احداث بوده و هنوز تحویل داده نشده است.

او وقوع چنین حوادثی در طرح‌های عمرانی را یک امر طبیعی عنوان کرد و افزود: ممکن است دوباره در همین طرح یا طرح‌های دیگری در حین کار، چنین حوادثی رخ دهد.

وی ادامه داد: هرگونه آسیبی توسط پیمانکار، اصلاح و بازسازی می‌شود و پس از پایان کار و تحویل آن، پیمانکار به مدت پنج سال در زمان بهره‌برداری کیفیت طرح را ضمانت می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان با بیان اینکه پُل سرجاز هنوز در دست ساخت است، تصریح کرد: ۲ عدد از تیرهای بلند این پل در حین نصب بر اثر سهل انگاری عوامل پیمانکار با پاره شدن زنجیرهای جرثقیل آسیب دیده است.

وی با بیان اینکه این اتفاق دلیلی بر بی کیفیت بودن سازه نیست، افزود: در تمامی طرح‌های راه‌سازی از مصالح و روش کار در بازه‌های زمانی مختلف توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تست‌های لازم گرفته می‌شود.

ساردوئی اظهار داشت: طراحی پُل و تمامی جزئیات طرح در زمینه مطالعات ژئو تکنیک، هیدرولیک و هیدرولوژی توسط کارشناسان متخصص انجام می‌شود.

وی به تشریح وضعیت پُل سرجاز پرداخت و گفت: در حال حاضر پیمانکار در حال ساخت دیافراگم‌های تیرها برای مهار آن‌ها بوده که فرآیندی زمان‌بَر، دقیق و فنی است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان به انتشار مطالب غیرواقع در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: همشهریان و کاربران شبکه‌های اجتماعی قبل از درج و انتشار هرگونه مطلب یا خبر در فضای مجازی به این اداره کل مراجعه و اطلاعات فنی را دریافت و بعد، قضاوت کنند.

وی اظهار داشت: این اداره کل حق پیگرد قانونی از طریق مراجع قضایی را برای خود محفوظ می‌داند.

اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر را تحت پوشش دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.