محمد ساردویی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پل سرداران جیرفت روز سه شنبه هفته جاری به علت تخریب خاکریز ورودی این پل از سمت شهر جیرفت مسدود شد.
وی تصریح کرد: علت تخریب خاکریز ورودی این پل نبود سیل بند در بالادست منطقه است که در زمان ساخت این پل برای سیل بند آن هیچ تامین اعتباری نشد.
وی با اشاره به اینکه پل سرداران هفتم شهریورماه 1391 به بهره برداری رسید اظهار کرد: مطالبات پیمانکار هنوز به طور کامل پرداخت نشده است و در زمان ساخت با توجه به عدم تامین اعتبار سیل بند ایجاد نشد.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان با اشاره به طغیان هلیل رود گفت: پل سرداران جیرفت برای سیلاب های بزرگتر و زلزله های بزرگ طراحی شده و طغیان فعلی هلیل رود در مقایسه با سیلاب هایی که برای این پل در نظر گرفته شده، سیلاب کوچکی است.
وی افزود: این پل سالم است و هیچ مشکل سازه ای ندارد لذا انتشار نشست پل در فضای مجازی کذب می باشد.
وی گفت: طول این پل 533 متر است که با 26 دهانه 20.5 متری ساخته شده و از مصوبات دور نخست سفر استانی دولت گذشته به استان کرمان بود.
ساردویی افزود: میزان خاکبرداری 3 هزار و 111 مترمکعب و قالب‌بندی آن 23 هزار و 850 مترمکعب است.
وی با بیان اینکه بعد از فروکش کردن طغیان هلیل رود پل سرداران جیرفت بازگشایی می شود اظهار کرد: مسافران و شهروندان می توانند برای عزیمت به منطقه میانچیل و تپه های باستانی کنار صندل از مسیر پل اول هلیل واقع در ورودی کله رود و کهوروئیه جیرفت استفاده کنند.
پل دوم هلیل رود به نام سرداران شهید جیرفت نامگذاری شده است.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7450/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.