حمید گلزاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این زمینه با مراکز مواد غذایی و اماکن عمومی متخلف زیر نظر خود اقدام و برخورد قانونی می‌کند.

وی اظهار داشت: فاصله‌گذاری اجتماعی در برخی از پیشخوان‌های دولت استان کرمان که خدمات بیشتری ارائه می‌کنند، رعایت نمی‌شود.

مدیرگروه بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: خدماتی از جمله صدور دفترچه بیمه شناسنامه و کارت ملی به همه پیشخوان‌های دولت در کرمان سپرده شود زیرا با این اقدام از تجمع در برخی از این مراکز جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: ادارات در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش زنجیره انتقال کرونا همکاری کنند و در این زمینه ادارات متولی وظایف را به دفاتر پیشخوان متعددی در کرمان بسپرند که از تجمعات پرهیز شود.

گلزاری افزود: همکاری بین‌بخشی که تاکنون در استان کرمان مناسب ارزیابی شده، در خصوص مقابله با ویروس کرونا نیز افزایش یابد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان نمی‌تواند نظارت و پلمب جایگاه‌های عرضه و پیشخوان‌های دولت را به صورت مستقیم انجام دهد لذا آنان را به دستگاه قضا معرفی می‌کنیم که به علت بوروکراسی اداری امری زمان بر است.

مدیرگروه بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اکنون به نقطه‌ای از شیوع ویروس کرونا رسیدیم که مردم باید به کمک ما بیایند و مردم نباید در فروشگاه‌ها، دفاتر پیشخوان و پمپ بنزین‌های شلوغ حضور یابند.

وی تصریح کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا ۹۰ دستورالعمل برای ۱۲ هزار شغل صادر کرده و در این رابطه با توجه به حساسیت موضوع دستورالعملی ویژه برای جایگاه‌های عرضه فراورده نفتی و اماکن عمومی تدارک دیده شده است.

گلزاری عنوان کرد: در این خصوص جایگاه‌های عرضه فراورده نفتی و اماکن عمومی و فروشگاه‌ها باید در سامانه ثبت‌نام کنند و تعهد الکترونیک بدهند و یک هولوگرام در محل کسب خود نصب کنند که بر اساس این تعهد بتوانیم اقدام قانونی انجام دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.