به گزارش ایرنا، امین فخر روز سه شنبه در همایش افتتاح و معرفی طرح نسخه الکترونیک در مراکز درمانی طرف قرارداد با تامین اجتماعی ضمن گرامیداشت هفته وحدت افزود: اجرای این طرح سبب ارتقا سطح کیفی و کمی خدمات به بیمه شدگان و صرفه جویی در اقتصادی می شود.
وی با اشاره به اینکه اجرای طرح نسخه الکترونیک وضعیت نظارت کمک می کند تصریح کرد: یک میلیون و 400 نفر از جمعیت استان کرمان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارد که در حوزه درمان مستقیم سه بیمارستان و 13 مرکز درمانی و یکهزار و 400 مرکز درمانی طرف قرارداد در حوزه درمان غیرمستقیم وجود دارد.
مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان کاهش تردد جهت اخذ دفترچه، سهولت استفاده از خدمات با کارت ملی، کاهش زمان، مشکلات ناخوانی نسخ و افزایش کیفیت درمان را از دستاوردهای اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: این طرح زمینه ساز ایجاد کارت هوشمند سلامت الکترونیک درمانی خواهد بود.
فخر با اشاره به اینکه اجرای این طرح امکان افزایش خدمات خاص به گروه های ویژه و پرداخت به روز پزشکان را فراهم می کند بیان داشت: برگزاری دوره آموزشی، ثبت نام مراکز و بهبود شرایط از گام های اجرای این طرح است.
وی با اشاره به اینکه این طرح با همت دکتر نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی عملیاتی شد خاطرنشان کرد: تعامل خوبی با دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای اجرای این طرح وجود دارد.
مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان افزود: در درمان مستقیم سیستم HIS بیمارستانی، نوبت دهی نسخ الکترونیک، نظام ارجاع داخلی، اتوماسیون ادارای، پرونده الکترونیکی بیماران مزمن و سیستم پکس (رادیولوژی) در مراکز ملکی اجرا شده است و طرح نسخه الکترونیک از 18 آذرماه در مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی عملیاتی می شود.
** کرمان در بسیاری از برنامه ها پایلوت است
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان نیز گفت: امیدواریم این خدمت به نحو شایسته به مردم ارائه شود.
زهرا ‌موسی پور با اشاره به اینکه امیدواریم با این اقدام رضایت مندی عموم ، حذف هزینه های اضافی و ارائه خدمات بیشتر را به مردم داشته باشیم افزود: بیش از یکهزار و 400 نفر از خدمات تامین اجتماعی استفاده می کنند که اجرای این طرح به نحو شایسته و به شکل سیستماتیک و با هماهنگی همه اعضای نویدی به مردم کرمان است.
وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح یک سیستم بسیار دقیق و هوشمند است که همانند ساعت کار می کند خاطرنشان کرد: کرمان در بسیاری از برنامه ها پایلوت است همانگونه که درحوزه کارت ملی هوشمند و تعویض شناسنامه در سطح کشور پیشگام بوده است.
**زیرساخت های لازم برای اجرای طرح نسخه الکترونیک تامین اجتماعی فراهم شود
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این همایش با اشاره به اینکه اجرای این طرح سبب گسترش فناوری می شود گفت: در حال حاضر بسیاری از مکاتبات کاغذی حذف شده و به سمت الکترونیکی شدن پیش رفته است.
حسین صافی زاده با بیان اینکه خوشبختانه اتفاقات خوبی در حوزه سلامت رخ داده است افزود: سازمان تامین اجتماعی در عرصه فناوری پیشرو بوده است.
وی با بیان اینکه اجرای طرح نسخه الکترونیک تامین اجتماعی سبب کاهش هزینه ها، تصمیم گیری مناسب پزشکان و رضایت مندی بیماران می شود گفت: امیدواریم شاهد گسترش این طرح در مناطق استان باشیم.
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: زیرساخت های لازم برای اجرای این طرح باید فراهم شود و آموزش های لازم به مراکز طرف قرارداد ارائه شود‌.
3029/9895
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.