سیدمهران عالم‌زاده شامگاه یکشنبه در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره اهمیت همکاری رسانه‌ها در این خصوص افزود: متخصصان بررسی کنند که اجرا و تکمیل این ۲ دروازه در خیابان‌های ناصریه کرمان به نفع شهر است یا خیر؟ و نظرات خود را به شهرداری کرمان اعلام دارند.

وی اظهار داشت: شهرداری کرمان همچنین طرح‌های عمرانی میدان مشتاق(شهدا) را نیز تکمیل خواهد کرد.

آمادگی همکاری شهرداری کرمان با خیران

شهردار کرمان اضافه ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) و سالروز تکریم خیران، از امام جمعه، اعضای شورای اسلامی و معاونت مالی شهرداری، به علت همکاری با شهرداری تقدیر کرد و گفت: شهرداری کرمان آمادگی واگذاری زمین و پروانه ساختمانی برای احداث بناهای عام المنفعه را دارد.

وی با اشاره به وخیم‌تر شدن وضعیت شهر کرمان از نظر شیوع ویروس کرونا نسبت به قبل افزود: مردم پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا را رعایت کنند و توجهی ویژه به این حوزه داشته باشند.

آیین شب‌های قدر در ۳ نقطه کرمان برگزار می‌شود

عالم‌زاده بیان داشت: برنامه مشترکی با سپاه پاسداران برای برگزاری شب‌های قدر در سه نقطع مصلی امام علی(ع)، گلزار شهدا و مسجد امام خمینی(ره) کرمان داریم که این برنامه‌ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و با خودرو برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای برنامه‌های شب‌های قدر امروز در ستاد مقابله با کرونا مصوب شد که رسانه‌ها آن را پوشش می‌دهند.

شهردار کرمان گفت: برنامه‌های مجازی شهرداری کرمان در خصوص ماه مبارک رمضان نیز همچون گذشته ادامه می یابد.

میزان تحقق بودجه شهرداری کرمان ۸۰ درصد افزایش یافت

وی با اشاره به گزارشی از بودجه شهرداری کرمان طی سال‌های گذشته عنوان کرد: بودجه شهرداری در سال ۹۵ به میزان ۶۵۰ میلیارد تومان مصوب شد که در این راستا ۳۱۶ میلیارد تومان وصولی داشتیم.

عالم‌زاده افزود: سال ۹۶ نیز بودجه مصوب ۶۰۰ میلیارد تومان بود که ۳۳۰ میلیارد تومان محقق شد و شهرداری کرمان را در سال ۹۷ با لوایح سال قبل اداره کردیم که ۹۷۰ میلیارد تومان مصوب و وصولی ۴۶۰ میلیارد تومان بود.

وی ادامه داد: بودجه سال ۹۸ شهرداری کرمان از ۹۷۰ به ۹۴۰ میلیارد تومان کاهش یافت و با اصلاحیه، بودجه در انتهای سال گذشته به ۸۸۱ میلیارد تومان تبدیل شد که از این میزان در پایان سال درآمد ۸۲۰ میلیارد تومانی تحقق یافت.

وی افزود: آمار تحقق بودجه نشان می‌دهد که درآمد اصلی شهرداری را عمدتا شهرداری مرکز و مناطق شهری در کرمان را به دست می آوردند.

شهردار کرمان بیان داشت: پایه بودجه در کشور نشان می‌دهد که ۳۰ تا ۴۰ درصد بودجه توسط شهرداری ها محقق می شود و آمار تحقق بودجه در کرمان از ۴۶۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ به ۸۲۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ افزایش یافته است.

وی گفت: آمار نشان می دهد که با اقدامات شهرداری بودجه سال گذشته افزایش ۸۰ درصد نسبت به سال ۹۷ و رشد ۲۰۰ درصدی نسبت به آغاز کارم در شهرداری کرمان داشته است.

عالم‌زاده با اشاره به آمار تحقق بودجه طی ۲ سال قبل، خاطر نشان کرد: شهر کرمان با همکاری مجموعه شهرداری با کمتر از ۴۰۰ نفر نیرو اداره شده و همچنین طی این مدت ۲ سازمان جدید را تاسیس کردیم.

وی افزود: پرسنل شهرداری کرمان ظرفیت مناسبی دارند که اگر به آنان فرصت و میدان داده شود، طی سال جاری به بودجه بیش از یکهزار میلیارد تومانی امیدوار هستیم.

شهردار کرمان اظهار داشت: طی سال گذشته در مجموع بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش بودجه داشته که ۵۰ میلیارد تومان برای هزینه‌های جاری و افزایش حقوق کارکنان بوده و مابقی در حوزه عمرانی هزینه می شود.

شهرداری کرمان پروژه‌های نیمه‌تمام شهری را به اتمام رساند

علی خدادادی عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست گفت: نگاه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر کرمان برای انتخاب شهردار به بخش خصوصی بود و مدیران بخش خصوصی ثابت کردند می توان در سمت شهردار کرمان به خوبی کار کرد و تحقق افزایش بودجه توسط شهردار جای بسی قدردانی دارد.

وی اضافه کرد: شهرداری کرمان به‌خوبی پروژه‌های نیمه تمام سال‌های گذشته را به اتمام رسانده و امیدواریم پروژه‌های عمرانی سال ۹۸ و ۹۹ را با جدیت پیگیری و طرح‌های جدیدی برای مردم کرمان تعریف کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.