حجت الاسلام مصطفی گرجی روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قرن حاضر بشر خود را مالامال از دانش‌هایی می‌داند که انسان را از تاریکی رهسپار روشنایی کند و در این راستا هر روز شاهد ارائه تکنولوژی‌هایی هستیم که ذهن انسان‌ها را حیران می‌کند و بشر را به این باور رسانده که بهشت موعود را می‌تواند بر روی زمین بنا کند اما به راستی حقیقت این‌چنین است؟
وی ادامه داد: یکی از مسائلی که در چند ماه اخیر علم گرایی غرب مدرن را زیر سوال برد و ثابت کرد که معلومات بشر در مقابل مجهولات وی رنگ می‌بازد ، شیوع ویروس کرونا است تا جایی که برخی کشورهای مدعی، دارای بدترین شرایط در میان بسیاری از کشورهای جهان هستند.
مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان با بیان اینکه با وجود همه این مشکلات و تغییرات، آنچه که جایگاه خود را از دست نداد و روز به روز ارزش خود را به دست آورد، وجود مسجد به عنوان یک سنگر مستحکم در جامعه اسلامی است .

وی خاطرنشان کرد: شاید عده‌ای تصور می‌کردند که با تعطیل شدن نماز و برنامه‌های دینی و عبادی در مساجد، این سنگر الهی کارکرد خود را از دست می‌دهد اما غافل از اینکه شرایط موجود، دریچه‌ای جدید بر کارکردهای مسجد باز کرد و مساجد محور و پایگاه‌هایی برای تولید ماسک، دستکش و غیره در راستای مبارزه با ویروس کرونا شده است.
حجت‌الاسلام گرجی با اشاره به اینکه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان در همین راستا درنظر دارد با محوریت مسجد اقدام به برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در ایام کرونا کند، تصریح کرد: 'طرح ملی راهکار' یکی از فعالیت‌هایی است که این ستاد به دنبال برگزاری آن در سطح استان است و هدف از برگزاری آن ایجاد و تقویت نهضت خدمات‌رسانی ، تقویت بنیه ایمان همدلی ، کار و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و داوطلبانه مردمی است.
وی بیان داشت: طرح ملی راهکار ۱۴ برنامه عملیاتی در ۲ بسته ایمان و خانواده با چهار محور ایمان، همدلی، کار و ایثار طراحی شده است که کانون‌ها بتوانند تا زمانی که در مسجد نماز جماعت برگزار نمی‌شود، از این برنامه‌ها استفاده کنند.
مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ائمه جماعات و خانواده‌ها می‌توانند با ارسال فیلم و عکس از فعالیت‌های صورت گرفته در قالب طرح ملی راهکار در پویش مردمی بچه‌های مسجد شرکت کنند.
حجت‌الاسلام گرجی برگزاری مسابقه ' تفسیر کوتاه جزء هفت قرآن کریم' را از دیگر برنامه های این ستاد عنوان کرد که در حال برگزاری است خاطرنشان کرد: از جمله اهداف برگزاری این مسابقه می‌توان به ارایه مفاهیم و نکات تفسیری جزء هفتم قرآن کریم برای بهره‌مندی عموم، ایجاد فرهنگ توجه به ترجمه و مفاهیم قرآنی در کنار تلاوت قرآن کریم و آشنایی با معنی لغات و ترجمه آیات اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه مسابقه ' تفسیر کوتاه جزء ۷ قرآن کریم' در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود افزود: این مسابقه شامل ۳۰ درس درذخصوص تفسیر آیات جزء هفت قرآن کریم است (که هرجزء شامل ۳۰ درس که محتوای آموزشی آن در قالب بسته ای ( کتاب درسی و سوالات و محتوای دیجیتالی که در سایت WWW.bachehayemasjed.ir ارائه خواهد شد.
مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان با بیان این مطلب که مسابقه کتابخوانی ادب حضور یکی دیگر از برنامه هایی است که در ماه مبارک رمضان برگزار می شود، تصریح کرد: این مسابقه برگرفته از کتاب اسرار ماه رمضان نوشته استاد محمدتقی فیاض بخش است و علاقمندان برای شرکت در مسابقه کتابخوانی ادب حضور می توانند به سامانه بچه های مسجد مراجعه کنند.
وی اظهار داشت: برنامه های دیگری نیز در دستور کار قرار دارد اما به دلیل اینکه زمان برگزاری این برنامه ها پس از ماه مبارک رمضان است، امیدواریم پس از ماه مبارک رمضان اطلاع رسانی می‌شود. 
مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمان خاطرنشان کرد: به لطف خدا مدیران و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد با داشتن دغدغه فرهنگی و تفکر انقلابی به دنبال انجام رسالت خود هستند لذا جادارد از تلاش این دغدغه مندان عرصه فرهنگ تشکر و قدردانی ویژه داشته باشم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.