اسماعیل عاقلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این تعداد گواهینامه  پس از بازرسی یکهزار و ۷۱۱ مورد و نمونه‌برداری یکهزار و ۸۲۲ نمونه از محموله‌های صادراتی مشمول مقررات استاندارد در شهرستان رفسنجان، و آزمون از این محصولات صادر شده است .

 وی اضافه کرد: این گواهینامه‌ها برای محصولات صادراتی ازجمله پسته، مغز پسته، انواع خرما و کشمش به وزن ۲۷ میلیون و ۸۸۵ هزار و ۹۶۸ کیلوگرم به مقصد کشورهای (چین، عراق، ترکیه، پاکستان، امارات، آلمان، ایتالیا و هندوستان ) از اداره استاندارد شهرستان رفسنجان صادر شد.

عاقلی  اظهار داشت: همچنین پس از آزمون‌های انجام شده از صدور تعداد ۳۱ مورد نمونه به علت مغایرت با استانداردهای ملی مربوطه جلوگیری شد.

مدیرکل استاندارد استان کرمان گفت: همچنین به منظور بررسی صحت کار نمونه‌برداران اعزامی ۱۳ مورد بازرسی نظارتی صورت پذیرفته است.

استاندارد کرمان ۱۳ پروانه کاربرد نشان استاندارد اجباری و تشویقی صادر کرد

وی اضافه کرد: ۱۳ مورد پروانه کاربرد نشان استاندارد اجباری و تشویقی در فروردین ماه سال جاری از اداره کل استاندارد استان کرمان صادر شده است.

عاقلی ادامه داد: تعداد ۱۲ پروانه کاربرد نشان استاندارد اجباری در حوزه صنایع غذایی، شیمیایی، ساختمانی، خدمات (سردخانه) و تعداد یک پروانه کاربرد استاندارد تشویقی در حوزه صنایع شیمیایی در مدت زمان یاد شده صادر شد.

وی افزود: همچنین به علت عدم اقدام واحدهای تولیدی در رفع نواقص در فرآورده تولیدی و عدم مطابقت با استانداردهای ملی مربوطه، تعداد سه پروانه کاربرد نشان استاندارد اجباری و تشویقی تعلیق و یک پروانه کاربرد نشان استاندارد ابطال شده است.

۲۸۴ بازرسی فنی کارشناسان استاندارد از واحدهای تولیدی رفسنجان

مدیرکل استاندارد استان کرمان عنوان کرد: در سال ۱۳۹۸ تعداد ۲۸۴ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی شهرستان رفسنجان انجام شد.

وی افزود: این بازرسی‌ها در حوزه صنایع شیمیایی، غذایی، ساختمانی، بسته بندی و سلولزی، برق و الکترونیک، انگ فلزات گرانبها و خدمات در سطح شهرستان رفسنجان انجام شده است.

عاقلی گفت: در این بازرسی ها بر اساس استانداردهای ملی مربوطه وضعیت بهداشتی، فنی، خط تولید، انبارهای مواد اولیه و محصول نهایی و آزمایشگاه‌ها مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با عنایت به عدم انطباق های مشاهده شده در این بازرسی ها تعداد ۴۶ مورد تذکر و  ۱۱۲ مورد اخطار، ۱۲ مورد اعلام جرم و در نهایت سه خط تولید توقیف و ۱۳ آسانسور پلمب شد.

مدیرکل استاندارد استان کرمان افزود: همچنین تعداد ۲۲۰ مورد نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش این اداره‌کل (تولید کننده مواد غذایی شامل لبنیات، کمپوت، مواد آشامیدنی، آرد و غلات و ساختمانی شامل بتن و شن و ماسه و گچ، برق و الکترونیک مانند سیم و کابل، لوله‌های پلی‌اتیلن، رنگ و مواد شوینده و سلولزی بهداشتی) انجام و نمونه مربوطه مورد آزمون قرار گرفت.

وی ادامه داد: از مجموع یکهزار و ۸۰۲ نمونه مورد آزمون آزمایشگاه همکار، تعداد یکهزار و ۷۵۳ مورد نمونه صادرات تحت پوشش استاندارد اجباری پس از آزمایش و انطباق با استانداردهای ملی مربوطه مطابق استاندارد و ۴۹ مورد به دلیل عدم انطباق رد شده است.

رفسنجان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال کرمان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.