سردار حسین معروفی عصر پنجشنبه در رزمایش کمک مومنانه در محل بیت الزهرای کرمان افزود: ارزش هر بسته غذایی ۳۶۵ هزار تومان و در مجموع هشت میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار برای خریداری این بسته‌ها هزینه شده است. 

وی اظهار داشت: کمک‌هایی که امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفان ارسال می‌کنند به ۴۰ هزار خانوار که تحت حمایت هیچ نهاد حمایتی نیستند و از بیماری کرونا آسیب دیدند، تعلق می‌گیرد.

این مقام نظامی استان کرمان گفت: امروز در فاز نخست ۲۳ هزار ۶۰۰ بسته کمک حمایتی در مرکز و ۱۶ هزار بسته معیشتی توسط قرارگاه شهرستان‌ها برای مردم این استان فراهم شده که به‌زودی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان توزیع می‌شود. 

وی ادامه داد: فاز دوم رزمایش هم پس از ماه مبارک رمضان و فاز سوم نیز به صورت ویژه کمک‌هایی برای سیل زدگان شهرستان‌های رودبار جنوب، ریگان، اندوهجرد ‌و شهداد مورد در نظر گرفته می‌شود.

سردار معروفی تصریح کرد: همه افراد در این حرکت مومنانه آماده همکاری باشند و در این زمینه آشپزخانه‌های سپاه در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار می‌دهیم و توسط گروه‌های جهادی غذای طبخ شده را توزیع می‌کنیم.

وی افزود: همه اقدامات انجام شده هدیه مقام معظم رهبری محسوب می‌شود زیرا بر اساس فرمایشات ایشان این حرکت آغاز شده است. 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمانی را صادر کردند که به دنبال آن رزمایش بزرگ سراسری در کشور آغاز شد و سپاه با هماهنگی درون کشور با دستگاه‌های حمایتی ازجمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بهزیستی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) را تشکیل داد که این قرارگاه در سپاه ثارالله استان کرمان مستقر شد.

وی افزود: این قرارگاه علاوه بر مرکز استان با هماهنگی استاندار و امام جمعه در سطح نواحی و شهرستان‌ها هم فعالیت دارد.

سردار معروفی ادامه داد: همه اقدامات قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در استان کرمان بر اساس برنامه‌ریزی مسجد محور به‌شمار می‌رود و ائمه جمعه شهرستان‌ها، امام جماعت مساجد و فرماندهان پایگاه‌های سراسر استان هماهنگی لازم برای انجام امور شناسایی را در این رزمایش انجام می‌دهند.

رهبر معظم انقلاب در بخشی از سنان تلویزیونی ۲۱ فروردین ماه بود امسال که به مشکلات و سخت شدن شرایط زندگی برای برخی افراد جامعه به علت تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره کردند و افزودند: افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به‌منظور کمک به نیازمندان بویژه در آستانه‌ ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است، آغاز کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد و برای اثبات ارادتمان به امام زمان(عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه‌ی مهدوی را که جامعه‌ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به‌وجود آوریم. 

کرمانی ها در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای رزمایش مواسات، پیشگام این رفتار مومنانه شدند و با تشکیل قرارگاه‌ استانی کمک به افراد بی بضاعت را در آستانه ماه مبارک رمضان آغاز کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.