«مصطفی عرب» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۶۰ منزل مددجویی  از افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی استان مرکزی در سیلاب بهار امسال در روستاهای شهرستان شازند دچار خسارت شدند که تا کنون بهره برداری از یک سوم این واحدها آغاز شده و بقیه آنها نیز تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

وی ادامه داد: یک هزار منزل مسکونی روستایی خسارت دیده در سیلاب بهار امسال برای بهره مندی از تسهیلات و کمک‌های یارانه ای معرفی شدند که پرداخت تسهیلات به ۷۵۰ واحد به تصویب کارگروه‌های مربوطه در استان و کشور رسیده است.

فرماندار شهرستان شازند گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات و ۱۰ میلیارد ریال کمک یارانه‌ای برای بازسازی این واحدها به شهرستان اختصاص یافته است.

عرب اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات، ۱۰۰ میلیون ریال کمک یارانه‌ای و سیمان رایگان به هریک از واحدهای روستایی خسارت دیده در سیلاب امسال پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای کمک به مددجویان دستگاه‌های حمایتی استان مرکزی ۱۰۰ میلیون ریال کمک یارانه‌ای با کمک اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره کل بهزیستی، اوقاف، صنایع، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها به این افراد پرداخت‌شد.

عرب بیمه منازل مسکونی روستایی در شهرستان شازند را از جمله برنامه های اولویت دار فرمانداری این شهرستان عنوان کرد و افزود:  بخشی از هزینه مورد نیاز بیمه منازل روستایی شهرستان توسط افراد و بخشی توسط دهیاری‌ها و بخشداری‌ها پرداخت می شود.

 شهرستان شازند از توابع استان مرکزی در ۳۳ کیلومتری جنوب غربی اراک واقع شده است و در این منطقه بیش از ۱۲۰ هزار نفر زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.