بیماری کرونا مرارت ها و آلام فراوانی برای جامعه ایجاد کرده است، اما در کنار زشتی های این میهمان ناخوانده، صحنه های بسیار زیبا و ارزشمندی برای رفع گرفتاری ها و همیاری بین ایرانیان شکل گرفت و به معنی واقعی کلمه تهدیدها به فرصت همدلی و مهربانی تبدیل شد.

مردم استان کرمان نیز با دلهای کریم و دستان پر سخاوت خود به یاری همشهریان آسیب دیده از کرونا شتافته اند و برای رفع نیاز جامعه از هر گونه کمک های ومالی و معنوی دریع نکرده اند.

همگام با مردم، سازمان ها و نهادهای استان نیز با برنامه ریزی مناسب و تامین اقلام و نیازهای ضروری مشارکت بسیار خوبی در راستای کمک های مومنانه در نقاط مختلف دیار پهناور کریمان داشته اند و این حضور همچنان ادامه دارد.

۴۰ هزار خانوار آسیب دیده از کرونا در کرمان شناسایی شدند

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اثرات انتشار ویروس منحوس کرونا بر زندگی نیازمندان گفت: با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به نیازمندان رزمایش ملی بخشش ایرانیان از اواخر فرورودین ماه توسط کمیته امداد راه‌اندازی شده است.

یحیی صادقی افزود: در این پویش کمک‌های مردم استان جمع‌آوری و در کوتاه‌ترین زمان در اختیار نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از ویروس کرونا قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی که بیماری کرونا در کشور و استان کرمان اتفاق افتاده  است، بسیاری از اقشار به‌خصوص افراد محروم دچار آسیب شده‌اند و بر اساس بررسی‌های انجام‌شده ۹ هزار و ۲۳۴ طرح اشتغال مددجویان شامل طرح‌های آرایشگری، آموزشگاه‌ها، رستوران‌ها، مهدکودک‌ها و غیره براثر بیماری کرونا دچار آسیب شده و تعطیل‌شده‌اند و همچنین یک هزار و ۹۰۰ مورد از طرح‌های صنعتی تولیدی مددجویان نیز تعطیل‌شده و متأسفانه خسارت‌دیده‌اند.

صادقی بیان کرد: ۴۰ هزار خانواده غیر مددجوی کمیته امداد توسط مراکز نیکوکاری و دفاتر این نهاد شناسایی‌شده و جزو اقشار آسیب‌پذیری هستند که به‌صورت موردی از این نهاد خدمات می‌گیرند و قطعاً همه این‌ها مستحق کمک کردن هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان بیان کرد: همچنین در قالب طرح اطعام مهدوی در ماه مبارک رمضان آشپزخانه هایی برای طبخ غذای گرم با رعایت همه اصول بهداشتی و نظارت دانشگاه علوم پزشکی و با مدیریت کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و خیریه ها در سطح استان راه اندازی می شود که در این راستا غذای گرم طبخ و در بین مددجویان و محرومان توزیع می شود.

وی  با اشاره به اینکه ۱۳ هزار طرح اشتغال مددجویان کمیته امداد در شرایط کرونا دچار آسیب شدند، تاکید کرد: در حال حاضر برای کمک به طرح های آسیب دیده بر اثر بیماری کرونا رزمایش ملی مومنانه مورد اشاره مقام معظم رهبری در حال اجرا است و خیران و مردم نیکوکار می توانند با مشارکت در این طرح به افراد آسیب دیده بر اثر بیماری کرونا کمک کنند.

صادقی افزود: هر ساله در ماه مبارک رمضان برنامه هایی داشتیم اما امسال وضعیت متاثر از شرایط کرونا و به تبع آن نیاز بیشتری به همکاری خیران و حضور بیشتر رسانه ها داریم.

وی با بیان اینکه سیل ماه جاری بیش از چهار میلیارد تومان به طرح های اشتغال مددجویان کمیته امداد در مناطق رودبار، کهنوج و ذهکلوت خسارت وارد کرد افزود: برای جبران خسارت طرح های اشتغال ضمن آنالیز همه موارد، برای جبران خسارت وسایل منازل مددجویان آسیب دیده از سیل نیز یک کامیون کالا در حال توزیع و بین سیل زدگان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان اظهار داشت: مجریان طرح‌های اشتغال کمیته امداد استان روزانه در پنج کارگاه در سطح استان ۱۰ هزار ماسک تولید می‌کنند که در اختیار مراکز درمانی و افراد کم بضاعت قرار داده می شود.  

۲۵ هزار بسته معیشتی بین آسیب دیدگان کرونا کرمان توزیع می شود

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) کرمان گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام‌(ره) از نخستین نهادهایی بود که اقدام به کمک‌رسانی به خانواده‌های متضرر ناشی از شیوع کرونا کرد و مقرر شد یک میلیون بسته معیشتی توسط این ستاد در اختیار آسیب‌دیدگان کرونا در کل کشور توزیع شود.

به گفته محمدعلی روح‌اللهی  مبلغ هر بسته معیشتی ۳۵۰ هزار تومان است و سهمیه هر استان از این بسته‌ها بر اساس جمعیت و محرومیت استان‌ها و میزان آسیبی که هر یک از استان‌های کشور دیده بودند، تعیین می شود.

وی بیان کرد: با همکاری مجموعه هایی مانند سپاه ، اوقاف ، بهزیستی ، کمیته امداد ، بسیج ، خیرین و هیات‌های مذهبی تعداد ۲۵ هزار بسته بین اسیب دیدگان ناشی از کرونا در استان کرمان توزیع می شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) کرمان تاکید کرد: این بسته‌ها به‌صورت مشارکتی توسط گروه‌های جهادی همکار ستاد به صورت عادلانه بین تمامی مردم مناطق هدف توزیع خواهد شد.

وی افزود: کمک‌های ارسالی نیاز به بسته‌بندی در استان دارد و سعی می کنیم تا نیمه اول ماه مبارک رمضان توزیع تمام بسته‌های معیشتی اختصاص داده شده به استان کرمان در بین گروه‌های هدف انجام پذیرد.

روح اللهی اظهار داشت: در حال حاضر قرارگاه جهادی ستاد  اجرایی فرمان حضرت امام در تمام استان‌ها و در کرمان نیز فعال است و تعداد ۳۰ گروه جهادی زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام فعالیت می کنند.

۷۵ هزار بسته غذایی در سفره مهربانی رضوی پخش می شود

نماینده بنیاد کرامت رضوی استان کرمان گفت: با توجه به درگیر شدن آحاد مختلف کشور با ویروس همه گیر کرونا و تبعات ناشی از این بیماری، خادمیاران حضرت رضا(ع) با تاسی به سیره آن حضرت بیش از گذشته به یاری نیازمندان و اقشار محروم شتافته و با مشارکت در فعالیت‌های عام المنفعه، سهمی کوچک اما موثر را در خدمت به هم وطنان خویش ایفا می‌کنند.

سید حسین صابری با اشاره به اجرای طرح  پویش مدافعین افتخاری سلامت توسط خادمان رضوی افزود:  بیش از ۲ هزار خادمیار رضوی دراستان کرمان در این پویش ثبت نام و در عرصه های مختلف شرکت کرده‌اند.

وی بیان کرد: در طرح نسیم مهر رضوی نیز از بیش از  هزار بیمار بستری در بیمارستان‌های افضلی پور و امام خمینی(ره) جیرفت با توزیع غذای متبرک رضوی عیادت و دلجویی شد.

نماینده بنیاد کرامت رضوی استان کرمان اظهار داشت: طرح سفره مهربانی ویژه اطعام محرومان و مستمندان دراین ماه نیز اجرا می شود و در قالب این طرح بیش از ۷۵ هزار بسته غذایی در استان های کرمان، خوزستان، سیستان و بلوچستان خواهد شد.

وی افزود: همچنین چهار هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان شهربابک و ۲۱۴ بسته نیز بین سیلزداگان جنوب کرمان توسط خادمیاران رضوی توزیع شده است.

صابری گفت: در شهرستان جیرفت به همت بانوان خادمیار کارگاه تولید ماسک از اسفندماه راه اندازی شده که روزانه هشت هزار ماسک ودستکش تولید می شود و در روز نیمه شعبان تعداد چهار هزار ماسک توسط خادمیاران رضوی جیدفت توزیع شد.

وی اظهار داشت: همچنین در شهرستان زرند و شهربابک نیز به همت خادمیاران رضوی کارگاه دوخت ماسک راه اندازی شده است که ماهیانه ۴۰ هزار ماسک تولید می کنند.

رهبر معظم انقلاب در بخشی از سنان تلویزیونی ۲۱ فروردین ماه بود امسال که به مشکلات و سخت شدن شرایط زندگی برای برخی افراد جامعه به علت تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره کردند و افزودند: افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به‌منظور کمک به نیازمندان بویژه در آستانه‌ ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است، آغاز کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: خوب است که در ماه مبارک رمضان یک رزمایش گسترده برای مواسات، همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا در جامعه شکل بگیرد و برای اثبات ارادتمان به امام زمان(عج) صحنه‌ها و جلوه‌هایی از جامعه‌ی مهدوی را که جامعه‌ای همراه با قسط، عدل، عزت، علم، برادری و همیاری است، به‌وجود آوریم. 

کرمانی ها در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای رزمایش مواسات، پیشگام این رفتار مومنانه شدند و با تشکیل قرارگاه‌ استانی کمک به افراد بی بضاعت را در آستانه ماه مبارک رمضان آغاز کردند.

.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.