سردار محمد شاهرخی، فرمانده سپاه صاحب الامر (عج)  استان قزوین در این مراسم‌با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص کمک مومنانه، اظهار داشت: سپاه پاسداران و سازمان بسیج مستضعفین در خط مقدم این رزمایش قرار داشته و ۷۰۰‌ پایگاه مقاومت بسیج نیز در قالب قرارگاه محلات و در راستای اجرای رزمایش کمک مومنانه و شناسایی افراد نیازمند و آسیب‌دیده از ویروس کرونا، در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه همه ظرفیت‌های سپاه استان برای کمک مومنانه به مردم بسیج شده است، تصریح کرد: این رزمایش در مناطق مختلف استان و با محوریت مساجد، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج و در سه مرحله اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه نخستین مرحله این رزمایش از امروز با توزیع جهیزیه برای زوج‌های جوان در سطح استان آغاز می‌شود، افزود: به همین منظور ۳۰۰ سری جهیزیه به ارزش ۶۰ میلیارد ریال تهیه که ۱۵ میلیارد ریال آن توسط رده‌های حمایتی و مابقی نیز از طریق سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین تامین شده است.

به گفته سردار شاهرخی، هر سری از این جهیزیه‌ها به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال شامل ۱۷ قلم از ملزومات اساسی شامل تلویزیون، فرش، یخچال و سایر لوازم خانگی و ملزومات آشپزخانه برای زوج‌های در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: شناسایی این افراد از سوی هیات امنای حوزه‌های بسیج و با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) صورت گرفته است.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) قزوین با بیان اینکه امسال ۸۰۰ سری جهیزیه نیز در دستور کار قرار دارد که امیدواریم امسال به صورت مرحله‌ای به زوج‌های جوان اهدا کنیم، تصریح کرد: همزمان با آغاز رزمایش مومنانه، ضمن شناسایی یک هزار خیر، ۵۵ هزار نیازمند نیز در سطح استان شناسایی شدند که از اول ماه مبارک‌ رمضان توزیع بسته‌های معیشتی در سه مرحله، با حفظ کرامت انسانی بین آنان توزیع خواهد شد.

وی، ارزش ریالی هر بسته معیشتی را سه میلیون ریال اعلام و افزود: در این طرح کمک‌ سپاه به‌صورت نقدی و توزیع موادغذایی و اقلام بهداشتی بوده و کمک‌های جمع‌آوری شده مردمی نیز در همان منطقه و محلات توزیع خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.