علیرضا تابش روز دوشنبه در آیین بهره برداری از طرح‌های هادی روستایی در خراسان جنوبی که همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهوری به این استان انجام شد افزود: براساس این تفاهم‌نامه‌ها قرار است در کنار تسهیلات احداث و بازسازی واحدهای مسکن روستایی بنیاد مسکن، وزارتخانه‌های یادشده با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی زمینه رونق اقتصادی و تامین معیشت روستاییان در بخش‌های مختلف را فراهم کنند.

وی همچنین از تامین اعتبار ۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات احداث و بازسازی ۲۰۰ هزار مسکن روستایی سراسر کشور در سال جاری خبر داد و گفت: به هر واحد ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات به صورت آسان و بدون وثیقه‌های سنگین پرداخت می‌شود.

وی گفت: در این راستا تاکنون ۵۰ هزار واحد مسکن روستایی قرارداد منعقد شده و بقیه در دست اقدام است که بنیاد مسکن در کنار احداث و نوسازی مسکن با متراژ ۵۰ تا ۸۰ متر مربع در تهیه نقشه ساخت هم با روستاییان همکاری می‌کند.

رئیس بنیاد مسکن اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌هایی نیز بین این بنیاد و سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای تامین مسکن مددجویان زیرپوشش آنها منعقد شده و کمیته امداد برای ۲۰ هزار واحد تاکنون قرارداد منعقد کرده است.

۱۰ طرح هادی روستایی با اعتبار بیش از ۱۸ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال روز دوشنبه همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهوری و با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاهای دهشیب سربیشه، آبگرم و آواز درمیان، دستگردان، کریم‌آباد و غنی‌آباد شهرستان طبس، روستای کریم‌آباد خوسف و روستای رُشک و اسفهشاد قاینات به بهره برداری رسید.

 برای اجرای این طرح‌ها چهار هزار و ۲۹۴ مترمربع سنگ فرش و جداسازی معابر، ۲ هزار و ۲۴۶ متر طول جدول‌گذاری به منظور هدایت آب‌های سطحی، ۱۲۳ مترمکعب دیوار سنگی، ۵۹ هزار و ۳۷۱ مترمربع زیرسازی معابر و ۵۵ هزار و ۷۷ مترمربع آسفالت معابر انجام شد.

همزمان با افتتاح این طرح ها از مطالعات ۴۲ طرح هادی روستایی که اعتبار تهیه آنها ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال است، رونمایی شد.

همچنین ۳۳ هزار و چهارصد و بیستمین واحد مسکونی خراسان جنوبی که از محل تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی احداث شد، به نمایندگی از سایر واحدها در روستای بهلگرد شهرستان بیرجند به بهره برداری رسید.

آسمانی مقدم گفت: برای ساخت این واحدهای مسکونی ۶ هزار و ۸۰ میلیارد ریال هزینه شده که سه هزار و ۴۰ میلیارد ریال آن از محل تسهیلات و بقیه سهم آورده متقاضیان است.

تاکنون ۴۲ هزار و ۹۷۳ متقاضی مسکن در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان در بانک‌های عامل انعقاد قرارداد کرده‌اند که چهار هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال تسهیلات ویژه روستایی به آنها پرداخت خواهد شد و به همین میزان آورده متقاضیان تشکیل می دهد.

معاون اول رئیس جمهوری به همراه شماری از وزرا و مسئولان کشوری امروز (دوشنبه) برای شرکت در ششمین همایش ملی روز روستا و عشایر و افتتاح چند طرح عمرانی وارد خراسان جنوبی شد.

۲۰۹۵*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.