علی اصغر آسمانی مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون پنج هزار و ۶۵۳ پرونده ساخت مسکن محرومان در استان تشکیل شده است.

وی بیان کرد: از این تعداد چهار هزار و ۳۰۰ پرونده به بانک‌های عامل معرفی شد و سه هزار و ۲۸۶ پرونده موفق به انعقاد قرارداد با بانک‌ها شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: از مجموع پرونده‌های تشکیل شده ۲ هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی به مرحله پی‌کنی، ۲ هزار و ۲۸ واحد مرحله فونداسیون، ۹۹۹ واحد مرحله دیوارچینی و اسکلت و ۶۰۸ واحد به مرحله سقف رسیده است.

وی با بیان اینکه مجموع پنج هزار واحد سهم مسکن محرومان استان بایستی تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد اظهار داشت: در سرعت بخشی به اجرای کار طرح تشویقی و تنبیهی برای متقاضیان مسکن در نظر گرفته شده است.

آسمانی مقدم ادامه داد: آندسته از متقاضیانی که با بانک‌ها انعقاد قرارداد کرده اما نسبت به آغاز عملیات اجرایی هیچگونه فعالیتی نداشته‌اند یک هفته مهلت دارند طرح را آغاز کنند در غیر اینصورت وام آنها قطع شده و در اختیار سایر متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در قالب بسته تشویقی نیز متقاضیانی که تا یک ماه آینده واحد مسکونی خود را به مرحله بهره‌برداری برسانند علاوه بر پرداخت تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی، ۲۵ میلیون تومان وام بلاعوض نیز در اختیارشان قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: تاکنون حدود ۲۰۰ نفر از متقاضیان مسکن محرومان از تسهیلات بلاعوض تشویقی برخوردار شده‌اند.

وی یادآور شد: ساخت مسکن محرومان در شهرستان‌های بیرجند، طبس، نهبندان و قاین نسبت به دیگر شهرستان‌ها دارای پیشرفت مناسبی است.

براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکونی روستایی در استان خراسان جنوبی وجود دارد که تاکنون ۳۹ هزار و ۵۰۰ واحد مقاوم، بهسازی و نوسازی شده است.

۱۰ هزار واحد مسکونی محرومان براساس تفاهم‌نامه سال گذشته سازمان برنامه و بودجه، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان خراسان جنوبی ساخته می‌شود که سهم کمیته امداد و بنیاد مسکن هر کدام پنج هزار واحد است.

خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان است.

۷۵۵۷* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.