محمدصادق بصیری" روز شنبه در نخستین جلسه شورای اداری استان کرمان افزود: آثار و پیامدهای شیوع کرونا در بخش های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی در ایران و جهان نمودار خواهد شد و ضمن اینکه سطوح مختلف اجتماعی را درگیر می کند و ناگزیر هستیم در برنامه ها به آستانه های سطوح اجتماعی توجه کافی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: بر اساس اظهار نظرها، دامنه فراگیری بیماری کرونا تا پایان خردادماه در کشور باقی خواهد ماند و تاثیرات بلندمدت و گسترده ای از جمله تبعات روحی و روانی برای اقشار مختلف اجتماعی، چالش جدی اقتصادی، برهم خوردن نظم و روال عادی آموزشی کشور و غیره را در پی خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: بر اساس اظهار نظرها، دامنه فراگیری بیماری کرونا تا پایان خردادماه در کشور باقی خواهد ماند و تاثیرات بلندمدت و گسترده ای از جمله تبعات روحی و روانی برای اقشار مختلف اجتماعی، چالش جدی اقتصادی، برهم خوردن نظم و روال عادی آموزشی کشور و غیره را در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: باید با توجه به تبعات گسترده شیوع کرونا و تاثیر آن در تمام بخش های زندگی مردم و اداره کشور این موضوع را در سال جاری مهم ترین مسئله کشور در ابعاد اجتماعی، بهداشتی، امنیتی، اقتصادی، سیاسی، مذهبی، فرهنگی و روانی قلمداد کنیم.

بصیری افزود: اگر بخواهیم از نظر امنیتی موفق باشیم، مطالبه جدی و مهم اقتصادی داریم که با حل این موضوع (اقتصاد)، مشکل جدی در امنیت نخواهیم داشت.

وی همچنین با اشاره به اینکه در برآورد رویدادها مهم ترین چالش، نبود قطعیت در بسیاری از رویدادهاست گفت: سال ۹۸ ملتهب ترین سال در چند سال اخیر جمهوری اسلامی بود و حوادث مختلف سیاسی، اجتماعی، شهادت سردار سلیمانی، سقوط هواپیمای اوکراینی، انتخابات مجلس و شیوع کرونا را در سال گذشته داشتیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان تصریح کرد: در سال جاری آغاز کار مجلس یازدهم را داریم که امیدواریم فعالیت ها به نفع مردم و جامعه رقم بخورد و فعالیت مجلس می تواند شمایی از مقدمه سیاسی انتخاباتی برای انتخابات رسایت جمهوری در ۱۴۰۰ باشد.

وی گفت: تداوم و تشدید تحریم‌ها را می توان پیش بینی کرد و سهم قابل توجهی از فعالیت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مربوط به ایران است که تشدید تحریم ها احتمالا یکی از آنها خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.