حدود 6 روز بیشتر تا انتخابات ریاست جمهوری روسیه بیشتر باقی نمانده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، رویترز گزارش داد: نامزد مطرح در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور فعلی این کشور است که برای دور بعدی و به عنوان نامزد مستقل نامزد شده است. «ولادیمیر ژیرینوفسکی» از حزب لیبرال دموکرات ملی‌گرا، «پاول گرودینین» تاجر و نامزد حزب کمونیست، «گریگوری یاولینسکی» رئیس حزب یابلوکو، «بوریس تیتوف» رئیس حزب رشد، «سرگئی بابورین» رهبر حزب اتحاد مردم روسیه، «کسنیا سوبچاک» از حزب ابتکار مدنی و «ماکسیم سورایکین» رهبر کمونیست‌ های روسیه دیگر نامزد‌هایی هستند که در انتخابات ریاست جمهوری این کشور با یکدیگر رقابت می‌ کنند.

در فاصله شش روز تا برگزاری هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روسیه، مرکز مطالعات افکار عمومی سراسری روسیه، نتیجه تازه ترین نظر سنجی انتخاباتی را اعلام کرد.

براساس این نتایج ، از میان 8 نامزد انتخابات، «ولادیمیر پوتین» با 69.5 درصد، پیشتاز این رقابت است. پس از ولادیمیر پوتین، «پاول گرودینین» نامزد حزب کمونیست فدراسیون روسیه با 7.5 درصد، در رتبه دوم، «ولادیمیر ژیرنوفسکی» رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه با 5.3 درصد و «گریگوری یاولینسکی» نامزد حزب یابلوکو با 1.4 درصد، در رتبه های دوم تا چهارم قرار دارند.

همچنین چهار نامزد دیگر، کمتر از یک درصد آراء انتخاباتی را به خود اختصاص خواهند داد. «کسینیا سابچاک» نامزد حزب ابتکار دموکراتیک با 0.9 درصد، «سرگئی بابورین» نامزد حزب اتحادیه عموم مردم روسیه با 0.4 درصد ، «بوریس تیتوف» نامزد حزب رشد با 0.3 درصد و «ماکسیم سورایکین» نامزد حزب کمونیست های روسیه با 0.1 درصد، رتبه های پنجم تا هشتم را به خود اختصاص داده اند.

رای گیری زودهنگام در انتخابات ریاست جمهوری روسیه در آمریکا روز گذشته پایان یافت و شهروندان روسی ساکن «سان فرانسیسکو»، «سن خوزه» و «لس آنجلس» آخرین افرادی بودند که رای خود را به صندوق انداختند. 

صندوق‌ های رای گیری در 10 شهر آمریکا اقدام به اخذ رای شهروندان روسی کردند. 

انتخابات ریاست جمهوری روسیه قرار است 18 مارس برگزار شود و در این انتخابات هشت نامزد به رقابت می‌ پردازند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.